Senior technical support representative
Perido Skills AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Stockholm
Vill du ta dig an ett uppdrag där världen är din arbetsplats och där dina datakommunikationskunskaper och din problemlösarförmåga kommer till sin fulla rätt? Har du ett finansiellt intresse och kanske också erfarenhet av att jobba i en stor organisation? Skulle du gärna jobba med tekniskt komplexa och kritiska system? Då har vi tjänsten för dig!
Publiceringsdatum2014-09-02BeskrivningPerido söker nu en senior technical support representative för konsultuppdrag hos vår kund, ett av världens största börsföretag. De levererar handel, börsteknologi och tjänster till listade bolag på sex kontinenter och har över 3 500 listade bolag. Du kommer att arbeta i härliga och fina lokaler placerade några minuter i centrala Stockholm.
Här kommer du att ha kontakt med kunder över hela världen och jobba mot olika IT-avdelningar på banker och fondkommissioner. Ditt dagliga arbetsflöde kommer att bestå av allt från felsökningar av nätverksuppkopplingar till att lösa funktionella problem med applikationer. De system som du hanterar är komplexa och kritiska, vilket innebär att små fel kan få stora konsekvenser på flera plan. Du kommer att representera servicedesken vid flera av vår kunds projekt, och för att du ska fungera som en trygg och stabil resurs i dessa är det viktigt att du har flera års erfarenhet av liknande jobb eller uppdrag.
Utöver detta arbetar du mycket med att läsa/förstå kod och svara på frågor från utvecklare, svara/lösa kundförfrågningar och systemproblem och logga dessa. All loggning sker på engelska och en stor del av samtalen (~50%) är på engelska ? det är med andra ord viktigt att det är ett språk som du behärskar väl.
För att du ska trivas i denna roll ser vi att du är en social person med mycket driv som gärna arbetar i team. Du gillar att lösa problem och är bra på att jobba serviceorienterat mot kollegor såväl som mot kunder. I ditt arbete med att felsöka och hantera ärenden kommer tempot ofta att variera, och det är värdefullt om du är en person som är snabb på att ställa om och att jobba effektivt även när arbetet går på högvarv. Är det här tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Kravprofil för detta jobb• Eftergymnasial utbildning inom IT
• Minst 5 års erfarenhet av IT-branschen
• Erfarenhet av att arbeta i projektform
• Erfarenhet från servicedesk/helpdesk
• Mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
• Goda kunskaper i Unix/Linux ( Gärna Red Hat )
• Goda kunskaper i datakommunikation
• Meriterande med erfarenhet av C++, Java eller C#
• Meriterande med kunskap om ITIL.
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid (skiftarbete), tillsvidare. Start omgående.
Så ansöker duSkicka din ansökan med bif CV till
rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande. Glöm inte att ange referensnummer 10692DB i ämnesraden.
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (
fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Referensnummer för detta jobb10692DB
Kontaktuppgifter för detta jobbE-post ansökan:
rekrytering@perido.seÖvriga frågor:
fraga@perido.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 10692DB
Ansökan kan skickas till e-postadress:
rekrytering@perido.seFöretagPerido Skills AB
AdressPerido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress:
rekrytering@perido.se Jobbnummer 1982599
Observera att sista ansökningsdag har passerat.