Senior supporttekniker / 2nd line / IT till Dental IT

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2022-03-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior supporttekniker / 2nd line / IT till Dental IT" (publicerad 2022-05-23) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-03-17

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Dental IT.

Om företaget
Dental IT arbetar inom sjukvårdsspecifika IT system och erbjuder kompletta och smarta IT system till privattandläkare över hela landet. Som anställd på Dental IT arbetar du med den kompletta IT- kedjan som består av uppbyggnad och hårdvaruinstallation på plats, samt drift och vidareutveckling av IT-miljön.

Dental IT är ett mindre bolag i en större koncern, därmed är organisationen platt med korta beslutsvägar, stor flexibilitet och att varje individ får ta plats. På Dental IT arbetar du nära dina kollegor i ett sammansvetsat och socialt team. Du har stora utvecklingsmöjligheter och arbetar med den senaste tekniken.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som 2nd line supporttekniker arbetar du i team och utgår från Dental ITs kontor i Årsta men är också delvis ute hos Dental ITs kunder vilket innebär en del resande nationellt. Du hjälper även kunder över tele- och fjärrstyrning. Du har daglig kontakt med kunder via telefon och mail och representerar företaget utåt. Du arbetar brett med att sätta upp hårdvara, supportera med mjukvara samt nätverk och ärendena är av olika svårighetsgrad.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Installation av servrar, klienter, skrivare, switchar och routrar
• Felsökning av hård- och mjukvara
• Felsökning och konfigurering (Microsoft Office 365 samt Microsoft Azure)
• Databashantering (Microsoft SQL)
• Hantera allt från enklare supportärenden till mer komplexa drifts- och nätverksproblematik
För att komma in i rollen har Dental IT en genuint genomtänkt onboarding.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning, avslutad eftergymnasial utbildning är meriterande
• Tidigare erfarenhet inom liknande supportroller och kan därmed hantera nätverk, konfigurera routrar och switchar
• Kunskaper inom Microsoft Active Directory samt Microsoft Office 365
• B-körkort
• Svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
• Kunskaper inom Microsoft Azure, samt Powershell är meriterande

Vi tror att du som söker tjänsten som 2nd line supporttekniker hos Dental IT har ett stort tekniskt intresse och breda kunskaper inom området. Du är social, serviceinriktad och har därmed förmågan att på ett pedagogiskt sätt vägleda kunder med olika kunskapsnivåer på ett professionellt sätt. Du tar ansvar på din arbetsplats, har en god prioriteringsförmåga och kan hantera slutligen hantera stress på ett sunt sätt samt utföra flera arbetsuppgifter parallellt.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Årsta, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT, 2nd line, support, supporttekniker, senior, SQL, Microsoft, Azure, Microsoft 365, Powershell, nätverk, router, routrar, switcher, it-support, Årsta, Stockholm, heltid

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Rebecca Runberg
rebecca.runberg@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6444670

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: