Senior servicedesk ingenjör

Experis IT / Supportteknikerjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis IT i Örebro, Karlskoga, Köping, Eskilstuna, Västerås eller i hela Sverige

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Publiceringsdatum
2013-06-10

Dina arbetsuppgifter
Som servicedesk-ingenjör kommer du att arbeta med IT-lösningar mot kunder, lösa incidenter och registrera dessa, och därmed även jobba fram lösningar på de problem som åligger IT-enheten. Du kommer även stötta och supporta användarna inom områdena: hårdvara, Microsoft Lotus Notes, ERP-system, LAN, WAN och andra kundrelaterade system. I tjänsten ingår även felsökning på hårdvaran samt att hantera användare i de olika systemen.

Vem är du?
För att lyckas i denna tjänst ser vi gärna att du har 2-4 års erfarenhet av både first line och second line support. Du har även en god dokumenterad erfarenhet av kundkontakt både fysiskt och via telefon.
Vidare har du en minst en kandidatexamen inom IT, alternativt förvärvad kunskap genom erfarenhet. Du behärskar engelska mycket väl i både tal och skrift, övriga språkkunskaper är meriterande. ITIL-foundation utbildning är också det meriterande.

Du har erfarenhet inom följande områden:

• Windows 2000/2003/2008 server
• Windows XP/ Win 7 client
• Microsoft Office XP/2003/2007/2010
• PC management software
• Lotus Notes User support
• LAN/WAN

Du har en serviceinriktad personlighet som bidrar till en god kommunikativ förmåga och använder dig av ett pedagogiskt tillvägagångssätt, och kan därmed förklara lösningar för icke-tekniska personer på ett enkelt sätt. I och med att tjänsten är mångbottnad har du också en god förmåga att hantera olika typer av ärenden med varierande svårighetsgrad.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi kan erbjuda dig arbete i ett stabilt och positivt team med stor arbetsglädje. Vi har förmånen att verka i en miljö med stor erfarenhet och bred kompetens där nya och spännande utmaningar finns för dig med hög ambitionsnivå och arbetskapacitet. Vi har partnerskap med både stora och mindre företag över hela världen, och vår specialistkunskap om marknaden gör att vi snabbt kan hitta rätt jobbmöjlighet för dig. Vi är experter på att se varje individs unika potential. Det är så vi lyckas matcha dig med ett företag där du kommer att trivas, utvecklas och inspireras.

Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Kontaktperson för detta jobb
Du söker tjänsten via ansökningslänken med registrerad CV. Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Hamrén på anders.hamren@se.experis.com , alternativt 019-16 65 51

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-06-24
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anders Hamrén 019-16 65 51

Företag
Experis IT

Adress
Experis IT
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1578358

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis IT

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis IT: