Senior Second Line Service Desk Support

Synsam Drifts AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Synsam Drifts AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Synsam är idag Nordens ledande optikkedja med drygt 500 butiker i Sverige, Norge, Finland och Danmark. I Sverige är Synsam en expanderande detaljhandelskedja med idag drygt 180 butiker - från Boden i norr till Ystad i söder. Med hög kompetens, teknologi som ligger i framkant och stort engagemang erbjuder vi våra kunder personliga och prisvärda optiska kvalitetslösningar. Synsams styrka återfinns i våra medarbetare vilket blir avgörande i mötet med kunden. Den dag vi slutar bli bättre slutar vi vara bra. Vi är ärliga mot varandra och håller vad vi lovar, på Synsam har vi samsyn.



Synsam Group IT letar nu efter en Senior Second Line Support-medlem till sitt Service Desk team.

Vi söker dig som är tekniksäker och har samlat på dig flera års erfarenhet av IT-sektorn. Det är viktigt att du är både logisk och pedagogisk för att på bästa möjliga vis kunna assistera och stötta dina Service Desk kollegor. Tillsammans med Team lead kommer du att vara ytterst ansvarig för incident- och problemhantering, du kommer att ha en nära dialog med vår Infrastrukturs team och ansvara för att återkommande problem och större incidenter hanteras och följs upp på ett korrekt vis.

Tjänsten innefattar bland annatföljande ansvarsområden:

• Stötta och assistera 1st line agenterna med sitt dagliga arbete och proaktivt undersöka återkommande incidenter.
• Underhålla nätverk, maskinvara och programvara. Uppföljning av eskaleringar och förberedelse av utbildning/kompetensstärkning för 1st line agenterna på behovsbasis.
• Representera Service Desk på ett professionellt sätt, med lämplig IT-kompetens, proaktivt och serviceorienterat till alla användare och kollegor.
• IT-support kommer att baseras på bästa praxis enligt ramverket ITIL, särskilt Incident Management, Problem Management, Configuration Management (Service Operations). Arbetet kommer att genomföras i tätt samarbete och kommunikation med kollegor inom Synsam Group IT på lands- och lokal nivå.

Vi letar efter en lagmedlem med följande färdigheter, kvalifikationer och erfarenheter;

• Högskola eller likvärdig grad inom datavetenskap eller datateknik
• Minst tre års relevant erfarenhet krävs. Meriterad om du tidigare har arbetat inom Problem- eller Change Management
• Kunskap om nätverksdrift/konstruktion och förmåga att felsöka anslutningsproblem
• Förståelse av PC / Mac-programvara, operativsystem och applikationer, nätverk och hårdvara
• ITIL Foundation certifiering föredrages
• Utmärkt teamkommunikationsförmåga

Vi erbjuder dig;

• Heltidsanställning i ett växande och utvecklande företag
• Modernt och bekvämt kontor i Stockholms centrum
• Konkurrenslön och förmåner
• Godtagbar personalrabatt
• En del av incitamentsprogrammet

Som person är du en öppen och strukturerad lagspelare, har utmärkt kritiskt tänkande och problemlösningsförmåga och har också förmågan att kommunicera problem och föreslå lösningar effektivt.

Är du rätt person?

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-07-12

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Robin Iwarzon 0766 41 99 72

Företag
Synsam Drifts AB

Adress
Synsam Drifts AB
Box 30153
10425 Stockholm

Kontorsadress
Box 30153 10425 Stockholm

Jobbnummer
3602586

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Synsam Drifts AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Synsam Drifts AB: