Senior Risk Manager Operativ Risk till Söderberg & Partners
Capega AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capega AB i Stockholm,
Solna,
Botkyrka,
Borlänge eller i
hela Sverige Är du den vi söker?
Vill du arbeta brett med riskhantering i ett ledande bolag i finansbranschen? Har du erfarenhet av att säkerställa hantering, följa upp och göra kontroller av operativa risker i en finansiell verksamhet? Är du noggrann, driven och vill ha ett arbete med stort eget ansvar? Då kan du vara den vi söker!
Publiceringsdatum2023-06-21Dina arbetsuppgifterRiskfunktionen på Söderberg & Partners består av fem personer med fokus på allt ifrån operativa risker och interna processer, tillsynsrapportering och kapitaltäckningsfrågor till finansiell risk och informationssäkerhet. Söderberg & Partners söker nu en Senior Risk Manager med ansvar för Operativa Risker. Tjänsten är mångsidig och innebär framför allt att säkerställa den tillståndspliktiga verksamhetens riskhantering genom löpande kontroller, stötta verksamheten vid förändringar av processer och rutiner kopplat till hur förändringarna påverkar de operationella riskerna samt att ansvara för årliga självutvärderingar inom verksamheten.
Utöver att arbeta nära den juniora Risk Managern med fokus på operationella risker arbetar hela Risk-funktionen nära tillsammans, ju bredare respektive individs kompetens är inom de olika riskområdena desto bättre och starkare blir gruppen! Kontaktytorna inom Söderberg & Partners är många då Risk-funktionen arbetar brett mot verksamheten. Arbetet är varierande och dynamiskt där både helikopterperspektivet och förståelse för detaljernas inverkan är viktig.
Arbetsuppgifter som ingår i rollen:
• Säkerställa hantering, uppföljning och kontroll av operativa risker, liksom att analysera riskernas inverkan på verksamheten
• Stötta verksamhetens riskarbete
• Följa upp tidigare identifierade brister
• Självständigt utforma och genomföra kontrollinsatser
• Säkerställa att självutvärderingar av verksamhetens väsentliga processer genomförs
• Incidenthantering
• Rapportering och uppföljning
ProfilVi söker dig med minst fem års erfarenhet av att arbeta med mätning, kontroll och uppföljning av operativa risker i en finansiell verksamhet. Kanske kommer erfarenheten från tidigare tjänst inom bank, värdepappersbolag eller kanske från revision i nischen. Du har ett stort driv och är nyfiken på att lära dig mer. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och för dem framåt samtidigt som du gillar att vara en del av en grupp där vi delar erfarenheter och stöttar varandra. Du går i gång på att göra analyser och söka svar! Vi letar kort och gott efter en ambitiös lagspelare med hög arbetskapacitet och driv som har kunskap och erfarenhet kring operativa risker och som klarar av att prestera både på egen hand och i grupp.
Ett extra plus om du även har Swedsec-licens men det är inget krav.
Om företagetSöderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter till privatpersoner, företag och institutioner. Söderberg & Partners bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning.
Företagskulturen är stark; medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där det finns stor möjlighet att utvecklas.
Söderberg & Partners finns i de nordiska länderna samt i Nederländerna, totalt cirka 2400 medarbetare. Huvudkontoret i Stockholm där Riskfunktionen sitter är placerat mycket centralt i fina och trivsamma lokaler vid Stureplan. Du hittar mer information på:
www.soderbergpartners.seÖvrig informationI denna rekrytering samarbetar Söderberg & Partners med Capega och Margaretha Palmbäck. Ansök direkt då urval och intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot några ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV via vår hemsida.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Margaretha Palmbäck på
margaretha.palmback@capega.se eller 072-985 86 51. Välkommen med din ansökan!
Om Capega
Capega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på
www.capega.se (
http://www.capega.se/) och ta en första kontakt.
För mer information om nya tjänster, följ oss på LinkedIn (
https://www.linkedin.com/company/76341207/admin/) eller håll utkik på
www.capega.se (
http://www.capega.se/) Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-12-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capega AB (org.nr 559163-0016)
Arbetsplats Capega
Kontakt Margaretha Palmbäck
margaretha.palmback@capega.se 072-9858651 Jobbnummer 7902536
Observera att sista ansökningsdag har passerat.