Senior redovisningskonsult till vår internationella kund i centrala Götebor

KFX HR-partner Skandinavien AB / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Kungsbacka, Borås eller i hela Sverige

Har du arbetat med redovisning på kvalificerad nivå i några år och är redo för en ny utmaning? Till vår internationella kund söker vi dig som har erfarenhet av att arbeta med redovisning från ax till limpa. Här får du möjlighet att använda din gedigna erfarenhet för såväl operativt arbete samt för att utveckla och förbättra processer och rutiner ute hos vår kund.

Du kommer att bli anställd som konsult hos oss på KFX HR-partner och arbeta hos vår kund, som har sitt kontor i centrala Göteborg.

Publiceringsdatum
2022-12-30

Företaget
Vår kund är ett välkänt internationellt bygg och anläggningsbolag. Kontoret präglas av entreprenörskap, framåtanda och effektivitet.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som senior redovisningsekonom är du ytterst ansvarig för redovisningen i Sverige. Du ansvarar för förberedelse inför årsbokslut, projektredovisning samt koncernrapportering. Du sköter tillsammans med dina kollegor löpande bokföring, lön och momsfrågor. Som senior redovisningsekonom ser du till att ytterst säkerställa att den ekonomiska datan är korrekt. Du blir en del av ett tight ekonomiteam som arbetar i ett öppet kontorslandskap i centrala Göteborg.

Bolaget arbetar löpande med förbättring och utveckling av ekonomifunktionen. Du kommer därför vara med att utveckla och dokumentera dessa framöver.

Kvalifikationer
För att kvalificeras till rollen bör du känna dig trygg inom svenska redovisningslagar och praxis och besitta minst 5 års erfarenhet inom redovisning i Sverige. Kanske har du tidigare arbetat på redovisningsbyrå eller på ett medelstort bolag med fullskalig redovisning sedan tidigare? Har du tidigare erfarenhet från bygg/entreprenad-bolag är detta meriterande.

Du ska självständigt ha upprättat månads och helårsbokslut tidigare och ha en vana i att förbereda inför revison. Har du arbetat med lön, momsfrågor och inkomstdeklarationer är det meriterande.

Då kunden är ett internationellt bolag ser vi att du hanterar svenska och engelska flytande, såväl i skrift som i tal. Vidare ser vi att du har en enkelhet för att sätta dig in i system och goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel. Tidigare erfarenhet av SAP är meriterande.

I ditt arbete lägger du stort fokus på noggrannhet, struktur och effektivitet. Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker det är roligt att arbeta på ett internationellt företag i tillväxt. Du har ett lösningsorienterat och anpassningsbart sätt att se på problem som dyker upp och hanterar tidspress väl.

Övrig information
Tjänsten är på heltid som konsult med start så snart som möjligt och pågår tom. Slutet av sommaren 2023.

Vi arbetar löpande med urval och rekommenderar dig därför att skicka in din ansökan inom kort. Vi tar ej emot ansökningar via mail eller telefon, och hänvisar dig att söka direkt via vår hemsida. Slutkandidater kommer genomgå bakgrundskontroll och logiktester.

Har du frågor eller funderingar? Kontakta ansvarig rekryterare Paula Jansson på 031-711 98 00. Välkommen in med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
7302504

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: