Senior redovisningskonsult inom private equity

Permian Administration AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Permian Administration AB i Stockholm

Vill du förstärka redovisningsfunktionen på ett expansivt och nytänkande bolag i en snabbväxande bransch? Är du ambitiös, erfaren och självgående redovisningsekonom som är redo för ditt nästa steg i karriären? Då kanske rollen som Redovisningskonsult på Permian är nästa steg för dig!


Publiceringsdatum
2020-04-03

Dina arbetsuppgifter
Som redovisningskonsult hos oss kommer du att arbeta i en bred redovisningsroll, ur ett brett perspektiv, dvs både högt och lågt och med varierande arbetsuppgifter. Vara ansvarig för redovisning, rapportering och leverans av månads-, kvartals- och årsbokslut.
På Permian Administration kommer du att jobba med:
Löpande redovisning och cashflow;
Hantering av leverantörs- och kundreskontra;
Avstämningar för periodbokslut;
Periodrapporteringar till kunder;
Ansvara för bolagens arbetsgivardeklarationer och momsredovisning;
Årsbokslut, årsredovisningar och inkomstdeklarationer;
Analysarbete;
Skattefrågor;
Andra förekommande administrativa uppgifter såsom uppdatera rutinbeskrivningar, implementering av nya kunder, system m.m.

Kvalifikationer och egenskaper
Vi söker dig som har minst några års erfarenhet som redovisningskonsult, har ett stort intresse för redovisning och trivs i en internationell miljö med många kontaktytor. Som person är du kommunikativ, tydlig och serviceinriktad. Förutom det är du noggrann och har ett öga för detaljer för att hålla hög kvalitet i ditt arbete. Du har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter så att deadlines hålls. För att trivas hos oss bör du ha en prestigelös inställning och ha lätt för att samarbeta.
Vi tror att du har
en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktining mot redovisning eller motsvarande;
minst 5 års erfarenhet av relevant kvalificerat redovisningsarbete, antingen på ekonomiavdelning eller som konsult;
erfarenhet av att självständigt upprätta avstämningar, månadsbokslut och rapportering till kund;
erfarenhet av att självständigt upprätta årsbokslut och årsredovisningar;
goda kunskaper i Excel;
intresse av system och processer;
en mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift på engelska och svenska.

Erfarenhet av Visma Business och / eller Fortnox affärssystem är meriterande men inget krav.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett omväxlande och spännande arbete med stort utrymme för utveckling i ett internationellt företag inom en snabbväxande bransch! Med erfarenhet från private Equity-strukturer som ofta kännetecknas av komplexa bolagsstrukturer och få, men viktige transaktioner, krävs det stor grad av noggrannhet. Permian arbetar därför efter visionen «Allt riktigt!».
Vi erbjuder
Utmanande och intressanta uppgifter
En mycket bra miljö - både professionellt och socialt - baserat på våra tre kärnvärden: precise, challenging och caring
En unik inblick i nordiskt private equity
Konkurrenskraftiga villkor
Heltidstjänst, tillsvidareanställning
Uppstart mellan maj till augusti


Urvalet sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen med din ansökan till hr@permian.se.
Vid frågor kontakta HR-manager Susanne Berge Hansen på +97 52 11 91 / sbh@permian.no.

Om Permian
Permian är en snabbväxande och innovativ ledande nordisk fondadministratör med kontor i centrala Oslo och Stockholm. Permian arbetar med fonder och fondförvaltare som tillsammans idag har 60 mdkr under förvaltning fördelade på ett femtiotal Alternativa Investeringsfonder. Som specialist inom fondadministration erbjuder vi ett brett utbud av experttjänster till nordiska Private Equity- och riskkapitalbolag, bland annat fondadministration, fondförvaltnings-, förvaringsinstitut- och bokföringstjänster. Våra kunder är främst Private Equity-fonder och investmentbolag i Norge, Sverige och Guernsey.

Permian-gruppen har 32 anställda. Permian Administration AB är ett helägt dotterbolag i Permian gruppen som tillhandahåller tjänster inom ekonomi, finans, skatter och rapportering samt inom fondförvaltning, rådgivning, outsourcing och fondhotell. Vi sitter i fina lokaler på Bryggargatan i centrala Stockholm, se permian.se för ytterligare information.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-05-03

Adress
Permian Administration AB
Kungsgatan 64 5TR
11122 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Permian Administration AB (org.nr 556872-5666)
Kungsgatan 64 5TR (visa karta)
111 22  STOCKHOLM

Ansökan
E-post: hr@permian.se

Jobbnummer
5178903

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Permian Administration AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Permian Administration AB: