Senior Lönekonsult till Fagersta
Sverige / Ekonomiassistentjobb / Fagersta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Fagersta,
Norberg,
Skinnskatteberg,
Smedjebacken,
Avesta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sverige i Fagersta,
Uppsala,
Upplands Väsby,
Solna,
Karlstad eller i
hela Sverige Azets är den ledande leverantören av tjänster inom redovisning, löner, HR, bemanning och konsulttjänster i Norden. Vi förenklar och stöder företag i deras tillväxt. Våra 2500 engagerade medarbetare, uppdelat i 83 kontor, som betjänar mer än 20.000 kunder inom ett brett spektrum av branscher. År 2016 var omsättningen 2 miljarder. Azet levererar en unik kombination av industrins specialisering, lokal närvaro smart teknik och kundanpassade lösningar. Vi gör data till insikt, så att våra kunder kan arbeta smartare och fatta bättre beslut. Azets är vårt nya namn efter försäljningen av Visma Services och vi etablerades 2016 som ett nytt och oberoende företag. Nu fokuserar vi hårdare än någonsin tidigare på att skapa värde för våra kunder.
Har du en förmåga att skapa gemenskap och älskar att stötta dina medarbetare? Vi söker dig som vill leda och bygga upp vårt team på Payroll i vår verksamhet till Fagersta!
Som Senior Lönekonsult och Teamledare har du en viktig roll där du leder och fördelar det operativa arbetet i teamet genom att stödja, coacha och följa upp dina teammedlemmar. Hos oss är du är en värdefull länk mellan medarbetarna och Gruppchefen gällande det dagliga arbetet och som Teamledare arbetar du för ett klimat som främjar förtroende och god kommunikation mellan medarbetarna och Gruppchefen. Du har ett stort förtroende från din Gruppchef och har därför även en stor frihet att själv lägga upp arbetet samt fatta löpande beslut självständigt. Du har även en operativ roll som Lönekonsult där du har ett helhetsansvar för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering. Du kommer vara placerad vid vårt tilltänkta kontor som är centralt placerat i Fagersta där du bygger upp ditt eget team och Azets nya kontor. Under initieringsfasen blir det resor till Stockholm varje vecka, där du får stöd från dina kollegor i arbetet med att utveckla kontoret.
Dina ansvarsområden: * Bygga upp verksamheten i Fagersta * Stödja, hjälpa och vägleda medarbetarna i operativa frågor * Leda och fördela det dagliga operativa arbetet * Helhetsansvar för dina kunder gällande leveransen av deras lönehantering * Säkerställa att arbetet följer best practice * Upprätta arbetsbeskrivningar * Stödja och driva aktiviteter och effektiviseringar på uppdragen * Länk mellan medarbetaren och Gruppchefen * Bidra till att gruppen når sina mål
För att du ska lyckas i uppdraget har du bland annat tillgång till Azets utbildningsakademi för din kontinuerliga kompetensutveckling och då vi har ett stort utbud av kunder i olika branscher och storlekar får du möjlighet till variation, stöttning av kollegor och utveckling.
Vem är du? Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet med mycket goda kunskaper inom lön. Du har även kunskap om interna processer och interna rutiner samt lagstiftning inom aktuellt område. Vi behöver dig som trivs med att arbeta med moderna arbetssätt och IT-system och som tycker om att samarbeta och leda team. Du som gillar att ta fullt ägarskap för dina arbetsuppgifter och som är van vid att ha kunden i fokus. Självklart kan du svenska och engelska flytande i både tal och skrift. Vi tror att du är en framgångsrik Teamledare då du är en god företrädare för företaget i allt arbete som utförs och kan kommunicera på ett bra och tydligt sätt. Du har även förmågan att uppmuntra andra till delaktighet och eget ansvar genom ett coachande förhållningssätt.
Vi erbjuder dig Ett utvecklande arbete i en miljö där det händer mycket, både på kontoret och i företaget. Azets är ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer och vi har byggt upp en väl fungerande nearshoringverksamhet i Rumänien där delar av arbetet utförs. Hos oss blir du en del av ett team med hög kompetens och engagemang där vi drivs av att vilja göra något bra tillsammans. Kunderna är många och olika, både svenska och internationella, vilket gör att vi får variation och lär oss nytt. Vi har också en egen utbildningsakademi för vår kontinuerliga kompetensutveckling. Som lönekonsult hos oss har du också möjlighet att certifiera dig hos Srf till auktoriserad lönekonsult.
Intresserad? Inte redo att söka ännu, du kanske har ett par frågor först? Kontakta Cecilia Jerresand på 070 561 24 83 eller
cecilia.jerresand@azets.net. Vi kallar till intervjuer löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-06-09Ersättning Månadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCecilia Jerresand +46 705612483
FöretagSverige
AdressSverige
Box 34212
10026 Stockholm
KontorsadressLINDHAGENSGATAN 94
Jobbnummer 3547600
Observera att sista ansökningsdag har passerat.