Senior kundrådgivare med stort intresse för upphandling

Göteborgs Stad , Inköp och upphandling / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad , Inköp och upphandling i Göteborg

Vi vill skapa Sveriges bästa offentliga inköpsorganisation. Hos Göteborgs Stad inköp och upphandling är vi cirka 70 kollegor som tillsammans varje dag gör skillnad för dem som bor, lever och verkar i Göteborg. Förvaltningen har sin placering i centra Göteborg och har som främsta uppdrag att leda, driva och utveckla Göteborgs Stads inköpsverksamhet och vägleda stadens medarbetare i deras inköpsuppdrag. Med en professionell inköpsorganisation och samlad kraft ska vi forma stadens hållbara avtryck och morgondagens Göteborg.


Publiceringsdatum
2019-02-21

Arbetsuppgifter
Har du stort intresse för inköp och upphandling och ett starkt kundfokus? Vill du vara med i ett team med hög servicenivå? Då är denna roll något för dig!
För att ännu bättre möta kundernas behov utvecklar vi kundenheten och renodlar enhetens uppdrag. Vi har även rekryterat en enhetschef för att ännu bättre kunna driva och utveckla våra tjänster.

Enheten består av fyra personer och har följande uppdrag;
• Kundservice att svara på kundernas frågor, alltifrån hur man beställer på ramavtal till komplexa frågor om upphandling. Enheten är kundernas kontaktväg in till förvaltningen. Den är första linjen in både på mejl och telefon.
• Genomföra direktupphandlingar och förnyade konkurrensutsättningar på uppdrag av kunderna.
• Att förmedla kundernas synpunkter och behov tillbaka in i förvaltningen för att på så sätt utveckla vår verksamhet.
• Delta i processen att skapa ramavtal med kunskap om kundernas förutsättningar och behov.
• Driva olika kundnätverk
• Försäljning av våra tjänster gentemot våra kunder

Till enheten söker vi nu dig som vill använda din gedigna upphandlarkompetens i en ny roll. Som senior kundrådgivare har du fokus på att ge stöd i komplexa ärenden inom inköp och upphandling mot våra kunder ute i staden. Frågorna kan vara av mer strategisk och övergripande karaktär och du kommer i denna roll komma ännu närmre kunden än i en mer klassisk upphandlarroll.

Du kommer att bidra med din kundexpertis genom att medverka i olika projektgrupper i avtalsprocessen. Du kommer även delta i olika typer av kundmöten och kundnätverk, där ett viktigt bidrag blir att föra tillbaka kundernas perspektiv och förutsättningar tillbaka till förvaltningen. Tillsammans med enhetens övriga medarbetare kommer du också svara på kundernas frågor via telefon och mail.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har ett genuint intresse, vilja och förmåga att möta kunden. Du skapar goda relationer med personer som är viktiga för din yrkesroll och du trivs i mötet och samarbetet med andra. Du är flexibel, vilket innebär att du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Vi tror att du har ett starkt engagemang för ditt arbete och du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra.
Du har flera års erfarenhet inom upphandling och vill nyttja din kompetens inom detta på ett nytt sätt. Du har en passion för upphandlingsyrket och den goda affären. Du har relevant utbildning från inköp och/eller upphandling eller motsvarande som vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet av att självständigt genomföra upphandlingar.


ÖVRIGT
Vårt erbjudande
Göteborg växer och våra ambitioner om en hållbar och jämlik stad är höga. På förvaltningen Inköp och upphandling gör du ett meningsfullt arbete som påverkar och gör skillnad för många. Hos oss får du, förutom kunniga och härliga kollegor, förmåner såsom friskvårdsbidrag, massage, frukt, kollektivtrafikkort, cykelersättning och spontana quiz.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-07
Ange följande referens när du ansöker: A853221
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annelie Gärdmark annelie.gardmark@ink.goteborg.se 031-366 37 26

Företag
Göteborgs Stad , Inköp och upphandling

Adress
Göteborgs Stad , Inköp och upphandling
Box 1111
40523 Göteborg

Kontorsadress
Magasinsgatan 18 A

Jobbnummer
4627196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad , Inköp och upphandling

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad , Inköp och upphandling: