Senior kundansvarig IT-infrastruktur
Poolia / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till Logica söker vi dig som har förmågan att ta ett helhetsansvar och självständigt driva verksamhetens leverans till kund.
Kundansvarig ansvarar för att vidareutveckla kundrelationen, skapa merförsäljning, arbeta proaktivt och leverera det som utlovats i avtal. Målsättningen är att skapa en nöjd kund, få ökad effektivitet och skapa tillväxt för att i nästa anbudsförfrågan lyckas bibehålla och förlänga avtal.
Publiceringsdatum2008-06-10ArbetsuppgifterKundansvarig är totalansvarig för verksamhetens leverans till kund och ska i första hand arbeta för att uppnå mål avseende nöjda kunder, en lönsam leverans och tillväxt i kundåtagandet. Som kundansvarig har du ett övergripande produktionsansvar för leveransen, arbetet omfattar även budget- och avtalsansvar mot definierad kund. Dessutom ska du som kundansvarig även ha en bred kunskap om Infras tjänsteportfölj.
Ansvarsområdet innefattar:
• upprätta budget och kundplaner
• genomföra NKI i enlighet med överenskomna rutiner
• genomföra aktiviteter för att uppnå merförsäljning minst enligt planerad tillväxt
• upprätta kundavtal
• utarbeta faktureringsunderlag
• initiera produktionseffektiviseringar för att uppnå minst budgeterad lönsamhet
• samordna interna resurser såväl som underleverantörer
• månadsvisa avstämningar med levererande enheter
• genomföra kundmöten
• lönsamhet enligt fastställd budget
• tillväxt enligt fastställd budet
• försäljning baserat på fastställt produktutbud
• produktionsresultat i enlighet med definierade metoder och processer.
ErfarenhetDu ska ha en bred IT-bakgrund och förståelse för IT-infrastruktur. Dessutom måste du vara affärsorienterad och kunna initiera produktionseffektiviseringar. Du måste kunna påvisa goda resultat i affärssammanhang inklusive förhandlingar som ställer krav på hantering av kunder och genomförande av leverans.
Som person drivs du av att ta ett helhetsansvar, arbeta självständigt och vara van att fatta självständiga beslut. Vidare ställs höga krav på att du är prestigelös, bra på att kommunicera samt har lätt för att samarbeta både internt och externt. Det läggs stor vikt vid din förmåga att bygga goda relationer.
FöretagetLogica, som i Sverige tidigare hette WM-data, är ett ledande internationellt IT-tjänsteföretag med 39 000 medarbetare i 36 länder. Logica erbjuder verksamhetsinriktade konsulttjänster, integration och outsourcing av IT- och affärsprocesser.
I Sverige har Logica ca 5 500 medarbetare på 41 orter över hela landet. De är ett av Sveriges allra största IT-tjänsteföretag och erbjuder både branschspecifika och branschövergripande tjänster och lösningar inom hela IT-området.
Välkommen att läsa vidare på
www.logica.se.Arbetstider och omfattningHeltid
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: STHLM10ZR7JQF
Ansökan sker via företagets webbplats.
FöretagPoolia
AdressPoolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm
Jobbnummer 246037
Observera att sista ansökningsdag har passerat.