Senior Klientinfrastrukturspecialist till Capio Nordic IT
Capio Sverige AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Capio Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungsbacka,
Tjörn eller i
hela Sverige Capio Support levererar kvalificerad IT drift, IT support och förvaltningstjänster till Capios olika enheter. Med modern IT teknik och kvalificerade och engagerade medarbetare stödjer vi våra interna kunder att leverera vård och behandling. Vi ansvarar för tekniska lösningar som används av tusentals Capiomedarbetare varje dag. Vi förvaltar också journalsystemet TakeCare, Qlikview och SITHS, EK, e-arkiv, Nilex, WebDoc, 1177, HSA för Capios räkning.
Söker du en ny utmaning? Skulle du vilja jobba inom vårdsektorn med utmanande IT-drift samt utveckling av tjänster? Skulle du vilja vara en del av ett team med bra teamkänsla? Skulle du vilja ha ditt kontor i centrala delar av Göteborg nära Centralstationen och Göteborgsoperan?
Capios strategi är fokuserad på specialisering, digitalisering och samordning för att förbättra medicinsk kvalitet och tillväxt.
För att stödja detta, transformerar Capio Nordic IT till att bli en drivande kraft i teknikrelaterad affärsutveckling. Vi ska erbjuda expertis som utvecklar och förbättrar vår verksamhet samt patientupplevelse, vilket vi gör genom att standardisera våra tjänster och processer med passion och ny teknik.
Som en del av Capio Nordic IT:s transformation behöver vi utöka vår kapacitet och ytterligare förstärka organisationen med en Senior klientinfrastrukturspecialist med fokus på IT-klientinfrastruktur.
Vad kan vi erbjuda dig?
- Du kommer att utmanas att bidra med din expertis och ta aktiv del i den fortsatta utvecklingen av våra IT-tjänster. Dina förslag och synpunkter kommer att göra skillnad i vårt fortsatta arbete med att utveckla och forma Capio Nordic IT.
- Du kommer att spela en viktig roll i daglig IT-drift för att hantera incidenter, problem och förändringar främst relaterade till IT-workplace.
- Erbjuda teknisk support för desktop- / laptop-infrastrukturprodukter och tjänster. Stöd med testning och utvärdering av desktop-/laptop-hårdvara och mjukvara. Ge rekommendationer för konfiguration av desktop-/laptop-hårdvara och mjukvarulösningar.
- Rollen innebär också att du tar en aktiv del i dagliga verksamhetsaktiviteter som rör den generella server- och nätverksinfrastrukturen.
- Vi erbjuder dig ett brett spektrum av tekniska utmaningar som vi tror kommer att bidra till din personliga och professionella utveckling
Tjänsten kommer att baseras i centrala Göteborg och den kommer att organiseras inom Capio Support AB och rapportera till IT Operations Manager. Vi söker en Senior klientinfrastrukturspecialist som är passionerad inom dagliga IT-drift samt att vara en del av processen att utveckla nya tekniska lösningar och tjänster. Du sätter stolthet i att hantera incidenter, problem och genomföra ändringar på ett strukturerat sätt för att stödja och bidra till våra verksamhetsenheters utveckling. Du tror på det verkliga värdet av proaktivt arbete för att förebygga störningar. Vi tror att du är en lagspelare som tillsammans med dina kollegor vill ta vårt IT-avdelning framåt. För att säkerställa en smidig och effektiv verksamhet ser du dokumentation, ändringar och kontinuerliga förbättringar som en naturlig del av arbetsmetoden och du tycker om att ta itu med tekniska utmaningar!
Du känner igen dig själv i:
Erfarenhet av att leda och delta i felsökning, hantering och lösning av frågor relaterade till drift
Kunskap om mjukvaru- och hårdvarukonfiguration
Hög medvetenhet om säkerhet
Bra dokumentationsfärdigheter
Erfarenhet av projektbaserat arbete
Bra kommunikationsförmåga, både muntligt och skriftligt, på både svenska och engelska
Intresserad av ny teknik
Erfarenhet av migreringsprojekt
Du ser dokumentation och kontinuerliga förbättringar som en naturlig del av dagliga rutiner.
Du anser att du har följande kompetenser:
- Distribution av applikationer
- Utrullning av operativsystem som är oberoende av hårdvara
- Active Directory Group Policy
- Applikationspaketering
- Automatisering, optimering och problemlösning med Powershell
- Kunskap om Patch Management för både klient- och serveroperativsystem
- Kunskap om PXE, DNS och DHCP
- Kompetens inom SCCM/MECM/Configuration Manager
- Erfarenhet av att arbeta i miljöer med minst 1000 klienter
- Erfarenhet av Endpoint Protection
Capio - Nordens största privata vårdgivare
Capios vision är att förbättra hälsan för människor varje dag. Vi vill göra skillnad för våra patienter genom att se, lyssna och finnas här - idag och genom hela livet. Våra medarbetare är viktiga för oss och vi vill ge dem kraften att finnas där för våra patienter men också för att utveckla vården i stort. I vårt dagliga arbete jobbar vi utifrån våra värderingar: Quality, Empowerment, Innovation och Social responsibility. De hjälper oss att uppfylla vårt patientlöfte om att vara en pålitlig partner - närvarande och nytänkande. Tillsammans förbättrar vi folkhälsan - en individ i taget!
Capio erbjuder ett brett och högkvalitativt vårdutbud genom våra sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler i Sverige, Norge och Danmark. Våra patienter kan även få hjälp via våra digitala tjänster. Capio är sedan 2018 en del av Ramsay Santé - en ledande vårdgivare med 36 000 medarbetare i fem länder. För mer information, besök
https://capio.se/.Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/198".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Capio Sverige AB (org.nr 556062-5237)
Arbetsplats Capio AB, Capio IT, Capio Support
Jobbnummer 7430228
Observera att sista ansökningsdag har passerat.