Senior Key Account Manager till Atea
Bravura / Säljarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Sundsvall,
Timrå,
Härnösand,
Kramfors,
Hudiksvall eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2017-10-25FöretagetAtea är svenska landslaget i it-infrastruktur och har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Medarbetare som brinner för att vara med att bygga ett bättre Sverige med hjälp av it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Så för oss är det viktigt att du liksom vi lever dessa värderingar.
Hos Atea är det alltid nära till beslut. Atea har en målmedveten satsning på våra medarbetares utveckling. Ateas kultur präglas av värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort Atea till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster.
Atea verkar inom hela infrastrukturområdet, från återförsäljning av produkter och licenser, traditionell systemintegration och funktionsleveranser till verksamhetsutveckling, projektledning och it- och informationssäkerhet.
Atea vill bygga ett bättre Sverige med it. Vill du också vara en del av landslaget?
Dina arbetsuppgifterSom KAM är du ambassadör för hela Ateas erbjudande hos utvalda strategiskt viktiga kunder. Du arbetar nära kunden (inom offentlig sektor) för att kartlägga och hålla dig uppdaterad gällande behov och utmaningar för att säkerställa önskad leverans och effekt i kundens verksamhet. Du fungerar som en "trusted advisor" där du följer med kunden i dess förändrings- och utvecklingsarbete och skapar värde inom flera områden.
Med digitaliseringen följer behovet av att i allt större utsträckning förstå våra kunders kärnverksamhet och dess utmaningar, och kunddialogerna förs med såväl it-beslutsfattare som verksamhetsansvariga i kundernas organisationer. Du skapar och underhåller många kontaktytor med både it, verksamhet och inköp och ansvarar för att förmedla värdet av Ateas erbjudanden och tjänster i hela organisationen. Du arbetar dessutom nära leverantörer och tillverkare. Som KAM har du inget personalansvar men leder arbetet i kundteamet där du driver och följer upp mot uppsatt affärsplan och rapporterar direkt till försäljningschefen. Du säkerställer att alla affärsmöjligheter bearbetas och att aktiviteter och initiativ i teamet går enligt linje med Ateas processer och planer framåt. Du är en nyckelspelare för Ateas leverans i regionen där din förmåga att skapa och utveckla affärer och samarbeten har en stor påverkan på Ateas resultat.
Kvalifikationer• Gedigen erfarenhet av försäljning och/eller inköp av it-infrastruktur
• Kunna föra dialog inom området it-infrastruktur och digitalisering på såväl lednings- som operativ nivå (praktisk teknisk kompetens krävs ej)
• Mycket god kunskap av arbete mot offentlig sektor och LOU
• Erfarenhet av att hantera stora komplexa konton
Meriterande:
• Akademisk examen, gärna inom business management, försäljning, ekonomi och/eller it.
För att lyckas i rollen är du kundfokuserad med ett intresse och fallenhet för att skapa affärer. Vi lägger stort fokus på dina personliga egenskaper, som kommer vara avgörande för att lyckas bra i rollen. Först och främst lever du upp till Ateas värdegrund, där ditt engagemang och ansvar kombineras med samarbetsförmåga och intresse att sätta laget före jaget. Din förmåga att växla fokus från helikopterperspektiv till detaljfrågor och från stora omfattande upphandlingar till mindre leveransutmaningar är nyckelfaktorer för att du ska lyckas och trivas i rollen.
Övrig information:
Start:
Plats:
ErsättningFunderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='
http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:
info@bravura.se'>
info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: infrastruktur, IT, produkt, produktförsörjning, tjänster, KAM, Key Account Manager, försäljning, chef, ledare, LOU, offentlig sektor, inköp, BID manager, Service Delivery Manager, business
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-11-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Persson
jenny.persson@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 2281
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 3766434
Observera att sista ansökningsdag har passerat.