Senior Key Account Manager
Försäkringskassan / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 019309-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan IT söker
Senior Key Account Manager
Försäkringskassan IT arbetar med "hela kedjan" - från utveckling till produktion och förvaltning av IT-tjänster. Vi levererar IT-tjänster inom handläggning, administration och självbetjäning till Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och andra partners.
Till Verksamhetsområde Tjänsteleverans söker vi en senior Key Account Manager IT.
Placering i Stockholm
VO Tjänsteleverans är ett av tre verksamhetsområden inom Försäkringskassan IT. Område Verksamhet och Partners ansvarar för relationen mellan IT och Försäkringskassans verksamhet, Pensionsmyndigheten samt externa partners. Vårt uppdrag är att utveckla, förbättra kontinuerligt relationerna och säkerställa att krav och behov på IT-tjänster tillgodoses. Verksamhet och Partners ansvarar för metod för verksamhetsanalys.
Huvudsakliga uppgifter för området
• Utveckla, förbättra, följa upp relationerna mellan FK verksamhet, Pensionsmyndigheten, externa partners och IT.
• Förvaltningsstyrning, förhandling och tecknade av SLA
• Säkerställa att behov och krav på IT- tjänster tillgodoses
• Genomför och medverkar i IT-relaterade utredningar och verksamhetsanalyser
• Stöd till processteam och övriga aktiviteter för verksamhetsutveckling i IT-relaterade frågor.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Helhetsansvar för relation mellan IT och verksamhet/extern part/annan myndighet
• Proaktivt arbete med förbättringsförslag för verksamheten
• Långsiktig planering ihop med verksamhet
• Stöd till verksamheten och kvalitétssäkring av beslutsunderlag vid initiering av utveckling
• Skapa förståelse inom verksamheten av IT:s arbete och förståelse inom IT av verksamhetens behov och krav
Kvalifikationer
• Minst treårig högskoleutbildning eller motsvarande jämförbar erfarenhet
• Mångårig erfarenhet av ledarskap/förändringsledning och IT-utveckling
• Mångårig erfarenhet av kundrelationer
Personliga egenskaper
• Du har förmåga att bemöta kund professionellt och serviceinriktat
• Du är självgående, resultatinriktad och drivande
• Du är förtroendeskapande
• Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Övrigt
Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enlig överenskommelse.
Mer information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta områdeschef Catharina Nilsson 010-116 98 56. Har du frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Eva Roman-Giby, tfn 010-116 91 19.
Fackliga kontaktpersoner är för SACO Jan Ullmark, tfn 010-118 72 41, för TCO ST-FK Gunilla Zetterberg, tfn 010-118 71 69 och för Seko Ebrima Dibba, tfn 010-116 91 01.
Ansökan
Vi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 019309-2012 senast den 17 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka annonsen genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Publiceringsdatum2012-03-27Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1197726
Observera att sista ansökningsdag har passerat.