Senior Inköpare till Saab Kockums i Malmö

Industrikompetens i Östergötland AB / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB i Malmö, Helsingborg, Klippan, Hässleholm, Kristianstad eller i hela Sverige

Om företaget
Saab Kockums AB är en helhetsleverantör av marin högteknologi i världsklass - på ytan och under. De designar, bygger och underhåller marina ytfartyg och ubåtar som innehåller världens mest avancerade smygteknik. Andra framgångsrika produkter är det luftoberoende Stirling (AIP) systemet och minröjningssystem.
På Saab Kockums AB är produktionen hjärtat i varvsverksamheten. De ansvarar för nybyggnation, ombyggnad samt underhåll av ytfartyg och u-båtar. Att jobba hos Saab Kockums AB innebär att du får jobba med morgondagens teknologi i en miljö som andas både nytänkande och världsarv. För att Saab Kockums AB ska kunna tillhöra världseliten, både på ytan och under, krävs framsynthet, fantasi och kreativitet. Kanske är det just Dig de söker.


Dina arbetsuppgifter
Som Senior Inköpare är du ansvarig för att söka och identifiera potentiella leverantörer. Du kommer att uppskatta och utvärdera anbud eller kostnadsförslag samt förhandla och följa upp dessa utifrån befintliga riktlinjer. Dokumentering och registrering av all genomförd inköpsverksamhet sker löpande i enlighet med etablerade system och processer. Dina arbetsuppgifter kräver även att du håller dig informerad om förändringar i leverantörernas organisationer. Du kommer regelbundet att informera inköpschefen gällande verksamheten kring inköp för att hålla denne uppdaterad.

Din profil
För att trivas i rollen och leva upp till förväntningarna tror vi att du har:

• En avslutad gymnasieutbildning (gärna med inriktning ekonomi)
• Minst 4 års dokumenterad erfarenhet av rollen som inköpare
• Erfarenhet av förhandling och kontraktserfarenhet
• Mycket goda kunskaper i svenskt tal och skrift, samt professionell affärsengelska
• Erfarenhet av inköp vid en inköpsavdelning samt projektledd materialhantering
• Vana av att arbeta i Office, framför allt Excel och Word
• Erfarenhet av arbete med budgetering, serviceinriktat inköp, förhandling av avtal och kontraktanalyser
• Erfarenhet inom relevanta närliggande områden
• Du är en analytisk person

Meriterande är:
• Eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi eller motsvarande
• Kunskap inom tal och skrift på tyska

Ansökningsförfarande
Tjänsten är till en början en uthyrning via Industrikompetens & Skill.
Urvalet sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan på www.industrikompetens.se redan idag.
Vid frågor angående tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryterare Peter Meurling, peter.meurling@industrikompetens.se
Väl mött med din ansökan!


Om oss
Industrikompetens och Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av Rekrytering, Bemanning och Omställning och våra kunder finns främst inom industri och IT. På uppdrag av våra ägare är vi djupt engagerade i utbildningar och kompetensförsörjningsfrågor och fungerar som en naturlig samlingspunkt för våra kund- och ägarföretag genom våra olika nätverk

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2017-02-13

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2439
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Peter Meurling peter.meurling@industrikompetens.se 031-3803320

Företag
Industrikompetens i Östergötland AB

Adress
Industrikompetens i Östergötland AB
Djurgårdsgatan 56
58229 Linköping

Kontorsadress
Djurgårdsgatan 56

Jobbnummer
3317022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Industrikompetens i Östergötland AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Industrikompetens i Östergötland AB: