Senior HR-partner till Telgekoncernen

Experis AB / Administratörsjobb / Södertälje
2020-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior HR-partner till Telgekoncernen" (publicerad 2023-02-25) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Södertälje, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av moderbolaget Telge AB samt ett antal dotterbolag och intressebolag. Telges uppdrag är att ge södertäljeborna bra tjänster och bidra till ett attraktivt Södertälje samtidigt som vi levererar ett ekonomiskt överskott till kommunen och därmed kommuninvånarna. Koncernen har 850 medarbetare och en omsättning på 4 500 Mkr. Vi har tillsammans med näringslivet startat flera lyckade företag som bygger på hållbar utveckling. Som uppstickare på marknaden utmanar vi ständigt och skapar valmöjligheter för våra kunder. Vi erbjuder tjänster och service inom bostäder, bygg, el, lokaler, hamn, värme, vatten, kommunikation, science center och bemanning.

Vill du vara med och skapa en HR-funktion som verkligen stödjer verksamheten och säkerställer att vi står stadigt rustande för både nuvarande och framtida utmaningar inom HR-området? Vi söker dig som brinner för ett utvecklingsorienterat och modernt HR-arbete och som vill vara med och göra skillnad!

Som HR-partner på Telge ingår du i koncernens centrala HR-avdelning bestående av fem ytterligare HR-partners och en HR-administratör som samtliga rapporterar till koncernens HR-direktör. Våra övergripande, gemensamma mål för avdelningen är att utveckla koncernens HR-strategier samt att tillhandahålla ett professionellt HR-stöd åt våra dotterbolag. Fokus de närmaste åren kommer att ligga på utvecklingen av Telges arbetsgivarvarumärke (EB), transformerande ledarskap, kompetensförsörjning, organisatorisk och social arbetsmiljö samt fortsatt digitalisering.

Din dag på jobbet

I den här rollen kommer du att ha HR-ansvaret för två eller tre av koncernens bolag. Du ingår i respektive bolags ledningsgrupp och tillsammans med bolagens chefer ansvarar du för att attrahera, rekrytera, behålla och utveckla bolagens medarbetare. Du arbetar konsultativt och affärsinriktat inom hela HR-området med både operativa och strategiska frågor. Du blir en mycket viktig resurs i arbetet med att säkra företagens framtida konkurrenskraft och att sprida våra värderingar och attityder. I den här rollen ligger även ett koncernövergripande ansvar för att utveckla och driva Telges strategi för kompetensförsörjning. Att lyckas med denna är i nuläget en av våra allra viktigaste frågor.

Det här är du

Som person är du nyfiken, lyhörd, diplomatisk och prestigelös. Du har erfarenhet av att arbeta med HR som ett viktigt verktyg för att skapa ökad lönsamhet och konkurrenskraft. En stark drivkraft för dig är att utveckla verksamheter och människor och du inspireras av att skapa resultat som ger mervärde i verksamheten. Din förmåga att leda, coacha och ge stöd till organisationens chefer blir avgörande för att lyckas i rollen. I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Våra kärnvärden - öppen, enkel, personlig och modig - stämmer bra in på dig.

Erfarenhetsmässigt tänker vi oss en person med akademisk utbildning inom HR eller motsvarande tillsammans med flerårig erfarenhet av brett kvalificerat HR-arbete där du arbetat så väl operativt som strategiskt. Då tjänsten innefattar strategiskt ansvar på koncernnivå ser vi helst att du sedan tidigare drivit större utvecklingsprojekt från start till implementation. Du som har erfarenhet från kompetensförsörjningsfrågor är förstås särskilt intressant för oss. Vi ser det som starkt meriterande om du har erfarenhet från förändringsarbetet och förändringsledning.

Det här är vi

Välkommen till Telgekoncernen -här uppmuntrar vi våra medarbetare att utvecklas och erbjuder variation i arbetsuppgifterna samt ett stort mått av frihet under ansvar. På Telge finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Vi erbjuder bra förmåner och friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet. Detta är en utvecklande roll i en spännande organisation där HR jobbar verksamhetsnära och affärsinriktat!

Ansökan och kontakt

I den här rekryteringen samarbetar Telge med Experis Finance. Vid frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Magnusson på 076-780 68 64. Då vi arbetar med löpande urval är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart du kan, dock senast 16 dec. Facklig kontaktperson på Telge är Sanne-Liv Olsen för Vision, 08-550 220 00. Tjänsten är tillsvidare med tillträde så snart som möjligt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2020-12-02

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2537c052-c797-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Telge AB

Jobbnummer
5471867

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: