Senior HR Business Partner till Nordea

Inhouse AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inhouse AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om kunden / About the Client

Det är människorna som gör Nordea.
Som relationsbank, dedikerar sig Nordea för människor, inte minst våra medarbetare. Det är våra duktiga och engagerade medarbetare och deras förmåga att leverera kundupplevelser som särskiljer oss från våra konkurrenter och gör Nordea framgångsrikt.

Transaction Products är en uppdragsdriven divison inom Wholesale Banking. Vi är ungefär 1600 medarbetare uppdelade på fem stora affärsenheter. Vi förser våra kunder med cash management och handelsfinansierade tjänster inom integrerade värdekedjor.

Vi är cirka 40 HR-personer på Wholesale Banking och vårt uppdrag är att tillföra ytterligare värde till affären. Wholesale Banking HR är indelat i tre team och Transaction Products HR är en del av teamet WB HR Product & Services med 18 HR-partners.

Arbetsbeskrivning / Work Description

Inhouse söker nu en Senior HR-Business Partner till affärsområdet Transaction Products på Nordea.

Som HR-Business Partner kommer du att arbeta både operativt och strategiskt ur ett brett HR perspektiv. Du arbetar med att stötta chefer och medarbetare, ansvara för att planera och genomföra olika processer samt HR-administration. Du kommer att ha nordiskt ansvar samt ingå i ledningsgruppen. Dina arbetsuppgifter kommer du att utföra självständigt i samarbete med dina kollegor på HR. Du kommer att vara placerad på kontoret i Lindhagen.

I rollen ingår bland annat:
• Strategiska HR-frågor såsom organisations- och grupputveckling, kompetensförsörjning, företagskultur och värderingar i samarbete med övriga HR-teamet
• Strategisk kompetensförsörjning (Performance Management, Talent Management och Rekrytering)
• Kompetensutveckling
• Ledarskapsprogram
• Compensation & Benefits
• Driva/delta i HR-projekt lokalt och internationellt
• Allmänt förekommande HR-arbete såsom introduktion av nyanställda , arbetsrätt, arbetsmiljöfrågor och rehabilitering etc.

Din profil / Your profile

Vi söker dig som har en akademisk examen inom HR eller motsvarande. Du har minst sju års erfarenhet av brett, självständigt och professionellt HR-arbete på både strategisk och operativ nivå, gärna med ett nordiskt eller internationellt fokus. Det är meriterande om du tidigare arbetat med HR i finansbranschen. Då koncernspråket är engelska är det ett krav att du kan uttrycka dig väl på engelska, i både tal och skrift.

För att bli framgångsrik i denna roll är det viktigt att du är utåtriktad och lyhörd och har lätt för att skapa förtroende. Som person är du noggrann, driven och prestigelös. Du visar en god affärsmässig förståelse och kan leverera med hög kvalité. Du är van vid ett självständigt arbetssätt och trivs med att vara stöd och bollplank till chefer och medarbetare. God kommunikations- och samarbetsförmåga är avgörande för att lyckas och trivas i rollen.

Övrigt / Other

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående. Placeringsorten är Stockholm, men resor förekommer i tjänsten.

Låter detta som något för dig? Ansök via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Inhouse AB. Vid frågor kontakta Kajsa Tamsen, kajsa.tamsen@inhouse.se , eller Katharina Hjorth, katharina.hjorth@inhouse.se .

Om Inhouse / About Inhouse

INHOUSE styrka är att vi kan de branscher vi rekryterar till. Vi vet vilken kompetens och karaktär företag inom våra branscher behöver.
Självklart är det din trygghet som är i centrum vid en rekrytering - och trygghet för den vi rekryterar. Vi vet att en rekrytering är en investering. Med vår erfarenhet, och vårt unika branschkunnande kan vi utlova ett bra utfall.

Tekniskt problem med din ansökan?

För både Mac och PC användare rekommenderas Google Chrome som webbläsare vid registrering och användning av Inhouse webbtjänster. Vid registrering får inte användarnamnet innehålla blanksteg, @, !, ? eller andra tecken förutom bokstäver och siffror.
Vid bifogande av dokument får inte dokumentnamnet innehålla snedstreck (slash eller backslash) "/ " " \".
Detta gäller Mac-användare då det inte är möjligt för PC-användare.

Vid ett Tekniskt Problem med din ansökan kontaktas Daniel Lazar på
08-52 22 33 25 eller info@inhouse.se

För frågor gällande tjänsten/uppdraget kontaktas ansvarig rekryteringskonsult.

Välkommen!

Publiceringsdatum
2015-02-03

Arbetstider och omfattning
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-03-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1079
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Katharina Hjorth katharina.hjorth@inhouse.se
Kajsa Tamsen kajsa.tamsen@inhouse.se

Företag
Inhouse AB

Adress
Inhouse AB
Grev Turegatan 30
11438 Stockholm

Kontorsadress
Grev Turegatan 30, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2152818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inhouse AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inhouse AB: