Senior Fleet manager sökes till uppdrag hos storbank i Solna

Experis AB / Controllerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla controllerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Vi söker nu en Fleet manager / Business controller till vår kund - en storbank med placering i Solna. Kompetensen inom just tjänste- och personalbilar saknas i dagsläget inom teamet varför vi söker dig som är självständig och kan bidra med din kompetens inom detta område gällande avtal, skadestånd, förmånsbeskattning etc.

Uppdragets omfattning är flexibelt och kan vara på heltid eller deltid (ca 50% eller mer) beroende på vad som passar dig. Uppdraget förväntas pågå från början-mitten på februari till mitten av juni.

Du kommer att bli anställd som konsult av Experis och arbeta hos kunden i deras fräscha och nybyggda lokaler.

Uppdraget

Uppdraget handlar om att agera Fleet Manager inklusive att vara kontaktperson för bolagets personal gällande bilar. Du planerar, koordinerar och utvärderar nuvarande hantering av tjänste- och personalbilar.

Du kommer att arbeta tillsammans med leverantörer och förmånsteamet för att sätta processen för hantering av bilar inklusive kontoavstämning och löneavdrag. Arbetet inkluderar även uppföljning gentemot leverantör och att godkänna fakturor samt att göra kostnadsanalyser och kunna förklara kostnader för förare.

Publiceringsdatum
2020-01-22

Dina arbetsuppgifter
* Genomgång av nuvarande arbetsrutiner för hantering av bilar inklusive kontoavstämning, identifiera eventuella brister och möjlighet att komma med förbättringsförslag.
* Hantera beställningar av nya tjänstebilar inklusive förlängningar.
* Hantera klagomål från tjänstebilsförare och skadehantering.
* Bistå med bokföringskunskap i diverse projekt t.ex. förbättra rutiner kring avstämningar.

Profil
Du har en utbildning i ekonomi samt cirka 5 års relevant erfarenhet, alternativt en motsvarande arbetslivserfarenhet.

Du har goda kunskaper inom redovisning och bokföring samt skatt och förmånsbeskattning, i synnerhet vad gäller tjänstebilar. Vidare har du en vana av att hantera skador i form av att förstå avtal, försäkringar och kunna hantera dialogen med leverantörer och förare.

Du har erfarenhet av att arbeta med att ta fram process- och rutinbeskrivningar för kontoavstämningar för tjänstebilar.

För att du ska lyckas i denna roll tror vi att du som person är analytisk och har ett sinne för siffror. Du arbetar självständigt och är noggrann samtidigt som att du har en god samarbetsförmåga. Du förstår vikten av stakeholder mangement såväl internt som externt och har en god vana av att ha leverantörskontakter i din tidigare karriär.

Du är en duktig kommunikatör med förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift.


Vad kan Experis Finance erbjuda dig?

Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner. Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning genom kollektivavtal, med bland annat övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Ansökan och kontakt

Du söker tjänsten via ansökningsknappen i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post. I och med att uppdragets start är redan i februari kan vi komma att tillsätta uppdraget innan ansökningstiden passerat, så skicka in din ansökan redan i dag! Sista ansökningsdatum är den 29/1 2020.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Cecilia Åkerlind Nisser på telefonnummer: +46 8 736 28 88 eller e-post: cecilia.nisser@se.experis.com.

Varmt välkommen med din ansökan!


Om Experis Finance

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis ekonomi & redovisning, finans, inköp, skatt och risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Temporary

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-01-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6c1f16fd-be70-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Experis

Jobbnummer
5055748

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: