Senior Ekonomiansvarig till interims uppdrag med start i maj

Ogunsen AB (publ) / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen AB (publ) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

Är du intresserad av en bred ekonomiansvarigroll på ett trevligt bolag där du arbetar brett? Har du dessutom möjlighet att påbörja ett nytt uppdrag redan nu i maj månad, då kan detta vara intressant för dig! Då vår kunds nuvarande ekonomiansvarig ska gå vidare, söker vi under rekryteringsprocessen av hennes ersättare, nu en interims konsult för ett uppdrag på ca 6 månader.

Publiceringsdatum
2022-04-22

Om tjänsten
Som ekonomiansvarig hos vår kund som är verksam internationellt, ansvarar du självständigt för de nordiska ländernas ekonomi. I din roll har du fokus på löpande redovisning, månads- och årsbokslut, årsredovisning, finansiell uppföljning, intrastat, budget- och prognosprocesser samt internationell rapportering till moderbolaget. Du administrerar även ett fåtal tjänstemannalöner. Vid din sida har du två ekonomiassistenter som är ansvariga för kund- och leverantörsreskontran.

Vem söker vi?
Vi söker dig som är senior och har flera års erfarenhet av att arbeta brett med helheten inom ekonomi. Du har tidigare arbetat på ett internationellt dotterbolag inom en koncern och behärskar engelska obehindrat i tal och skrift. Troligen har du någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, men det är inget krav. Vår kund arbetar i systemet SAP, så har du tidigare erfarenhet av det är det självfallet ett plus. Som person är du ansvarsfull, noggrann och strukturerad. Du är självständig i ditt arbete men är samtidigt en social person som uppskattar gemenskapen med kollegor. Vidare är du prestigelös till sättet och hjälper gärna till både högt och lågt.

Ytterligare information
Vår kund sitter i Östra Göteborg. Åker du kollektivt tar pendeln ca 10 min från centralstationen och stannar precis utanför. Detta är ett konsultuppdrag via SJR med start i maj månad som är tänkt att pågå under ca 6 månader framöver. Vid intresse finns det givetvis möjlighet att även vara med i rekryteringsprocessen för den fasta tjänsten.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterarna Liina Fagerberg på 0766-471661 eller Karin Fors på 0704-715924. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-05-06.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ogunsen AB (publ)

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ogunsen AB (publ) (org.nr 556443-2929), http://www.sjr.se/

Arbetsplats
SJR

Kontakt
Liina Fagerberg
liina.fagerberg@sjr.se
0766-471661

Jobbnummer
6562456

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen AB (publ)

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen AB (publ):