Senior Customer Facing Responsible till vår kund i Mölndal

Sway Sourcing Sweden AB / Kundservicejobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sway Sourcing Sweden AB i Mölndal, Göteborg, Partille, Kungälv, Borås eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2023-08-08

Arbetsuppgifter
Vår kund är i behov av en erfaren Customer Service Representative samt Customer Facing Responsible inom Sverige, Norge och Danmark. Du kommer att vara en del av teamet som har direktkontakt med kunder och tar hand om deras servicefrågor, till exempel beställningar, leveranser och produktinformation. Du kommer också att arbeta med ärenden från interna kunder, som Key Account Managers samt marknad.

Kunden använder sig av ett system för ärendehantering och bland dina arbetsuppgifter ingår det att övervaka, prioritera och hantera inkommande ärenden. Om det finns ärenden som inte direkt kan lösas av ditt team, kommer de att skickas vidare till teamet som är ansvarigt för backoffice-kundservice.

Ditt ansvar kommer att vara att hantera beställningar och se till att rätt mängd och produkt blir korrekt registrerad. Majoriteten av processen sker elektroniskt, så vår kund använder olika verktyg för att validera beställningar. En betydande del av ditt arbete kommer också att innebära att kommunicera med transportserviceleverantörer och hantera eventuella frågor eller förseningar i leveransen. Du kommer att behöva samordna dessa för att kunna ge kunden besked.

I arbetsuppgifterna ingår det även att boka tider för lossning hos kunden, övervaka beställningsflödet och ha kommunikation med andra avdelningar som KAM och demand planning. Dessutom kommer du att ansvara för att bokföra fraktfakturor.

Kunden arbetar i ett nordiskt kundserviceteam med kollegor i Finland. Under mötena sker kommunikationen på engelska. Du kommer att ha kontakt med de centrala kunderna då kunden arbetar mot dagligvaruhandeln B2B. I dagsläget genomgår kunden en förändringsresa då de implementerar ett nytt ärendehanteringssystem som inte är färdigutvecklat och de fokuserar på att hitta mer effektiva sätt att hantera ärenden på. På grund av det är det viktigt att du är anpassningsbar samt redo för förändringar under arbetets gång.

System som används:

• SAP samt ärendehanteringssystemet C4 och Esker (systemet för inläsning av manuella order)
• Excel samt analysverktyg för att avläsa rapporter och sortera data
• MS TEAMS för struktur samt möten

Kvalifikationer
Vår kund vill gärna att du som söker rollen uppfyller följande krav:

• Flytande i svenska och engelska, i både tal och skrift
• God läsförståelse för norska samt danska. Kunden arbetar med den svenska, norska och danska marknaden och ärenden kommer in på lokalt språk samt engelska. Det krävs därför grundläggande förmåga att kunna läsa ärenden på norska och danska. Vår kund svarar på engelska eller svenska
• Erfarenhet av kundservice, logistik samt spedition
• Akademisk examen inom business administration, logistik eller likartat. Alternativt har du en yrkeshögskoleutbildning inom t.ex. logistik eller inköp
• 1-5 års relevant erfarenhet
• God kommunikationsförmåga, både verbal samt skriftlig
• God social kompetens samt orädd för att ta kontakt via telefon, chatt eller mail
• Expertis inom administration, förmåga att sortera vad som är viktigt och inte, förmåga att prioritera och alltid sätta kunden främst
• På arbetsplatsen är du en lagspelare som gärna hjälper samt engagerar dig med kollegor. För kunden är det viktigt att du som konsult känner dig som en del av teamet
• Förmåga att arbeta under tidspress
• Problemlösare
• Grundläggande kunskaper i Excel samt analysverktyg

Meriterande

Det är ett plus om du har erfarenhet av SAP eller om du har förmågan att snabbt sätta dig in i olika system.

Tillträde och ansökan

Startdatum: 2023-09-15
Slutdatum: 2024-02-15, med eventuell möjlighet till förlängning
Sista ansökningsdagen: 2023-08-25
Ort: Mölndal. Hybrid arbete förekommer då du efter upplärningen har möjlighet att arbeta 2 dagar hemifrån samt 3 dagar på kontoret (Distansarbete 25%)
Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "360".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sway Sourcing Sweden AB (org.nr 559360-7517), https://swaysourcing.com/

Arbetsplats
Sway Sourcing

Kontakt
Isabel Tataje
isabel@swaysourcing.com
+46 79 006 27 11

Jobbnummer
8014607

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sway Sourcing Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sway Sourcing Sweden AB: