Senior Customer Experience Analyst

Ogunsen / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ogunsen i Stockholm, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

Ogunsen erbjuder en helhetslösning - konsultförmedling och rekrytering till chefsbefattningar och tyngre specialister. Sedan 2008 har vi framgångsrikt tillsatt tjänster inom områdena Ekonomi/Finans/Försäkring samt IT/Engineering och vårt erbjudande innefattar tre områden: Interim Management, Rekrytering/Search samt Second Opinion. Engagemang, Effektivitet och Långsiktighet - dessa tre ledord beskriver hur vi arbetar och förhåller oss till våra kunder och kandidater. Läs mer om oss på www.ogunsen.se
Om uppdraget
För kunds räkning söker vi en Senior Customer Experience Analyst till en enhet inom en av Sveriges ledande telekomoperatörer. Som "Senior Customer Experience Analyst" kommer du ha en viktig roll inom Operational Excellence inom segmentet företag hos vår kund. Rollen innebär att ansvarar för att vara "kulturbärare" för och driva resan mot en kund-upplevelse i världsklass för företagskunderna. I tjänsten ingår att definiera och införa nyckeltal för kundupplevelse och kvalitet för företagskunder, det innebär även att analysera dessa och förslå kreativa förbättringsåtgärder med affärsfokus. Vidare ingår att säkra att enheten mäter rätt parametrar, sätter relevanta mål och att beslutsfattare har tillgång till utfall och analys. I rollen ingår även att samordna och äga rapportering om samtliga förbättringsaktiviteter inom "kundupplevelsen". Du kommer även att genomföra benchmarking inom koncernen samt externt inom och utom branschen.
Vem är du?
Som person är du skicklig på att identifiera problem för att definiera förslag till förbättringar, du har en förmåga att agera strategiskt, se helheten ur kundens perspektiv och att kunna fokusera på de mest väsentliga problemen. Du är duktig på att definiera nyckeltalen för att mäta kundupplevelsen i affären. Som person är du prestigelös, proaktiv, drivande och får saker att hända. Du hittar kreativa lösningar på komplexa frågeställningar. Din drivkraft är att skapa excellenta upplevelser för företagskunder på ett affärsmässigt sätt. Vidare är följande egenskaper och förmågor viktiga:
• Mycket god analytisk förmåga
• Analysera förändringar, problem och processer för att lära av dem
• Resultatinriktad
• Förmåga att leda utan att vara ledare
• God förståelse för försäljning och marknadsföring och ett starkt affärsfokus
• Mycket god förmåga att kommunicera både skriftligt och muntligt på ledningsnivå (engelska och svenska)
• Skicklig på att skapa relationer och bygga samarbete genom att identifiera gemensamma intressen och prioriteter
• Flera års erfarenhet från B2B marknaden
• Gedigen erfarenhet från nytänkande förändringsarbete
• Relevant högskole- eller Universitetsutbildning, Civilekonom eller motsvarande
• Erfarenhet av införande av NPS (Net Promoter Score) i en större organisation är meriterande
Din ansökan
Urval och intervjuer sker löpande så du är välkommen med din ansökan snarast. Sök tjänsten genom att gå in på vår hemsida, klicka på uppdrag och sök via annonsen. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För mer information är du välkommen att kontakta Charlotte Brasch, 08-410 252 84 eller Louise Poltoft 08-410 252 82 på Ogunsen Search & Selection (www.ogunsen.se

Publiceringsdatum
2011-07-08

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-06
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Louise Poltoft, +46 8-41025282

Företag
Ogunsen

Adress
Ogunsen
Humlegårdsgatan 20, 5 tr
10391 Stockholm

Jobbnummer
981658

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ogunsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ogunsen: