Senior Customer Adviser

PayEx Sverige AB / Butikssäljarjobb / Gotland
2018-02-28
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior Customer Adviser" (publicerad 2021-10-12) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos PayEx Sverige AB i Gotland, Stockholm, Upplands-Bro eller i hela Sverige

PayEx gör det möjligt för våra kunder att betala och ta betalt, oavsett kanal eller betalsätt. Vi erbjuder dessutom effektiva finansierings- och fakturalösningar som med enkelhet anpassas efter våra kunder och deras kunders behov. Vi är idag ett helägt dotterbolag till Swedbank och har sedan starten i 1972 fokuserat på att hjälpa våra kunder med betalningar. PayEx drivs av hög servicegrad, innovationskraft och entreprenörsanda, det har vi alltid gjort och det kommer vi fortsätta att göra. Det är därför vi idag är en av Nordens främsta experter på betalningar.


Söker du en spännande roll i ett expansivt företag inom finansbranschen? Vill du lära dig nya saker, bidra till att teamet utvecklas och samtidigt ha roligt så har vi en plats för dig.

Vi söker nu en Senior Customer Advisor till oss i Team Factoring White Label för att stärka upp våra laguppställning i produktionsgruppen. Vi har uppdraget att leverera tjänsten fakturabelåning till bland annat vår kund och ägare Swedbank.

Om bolaget PayEx är ett dotterbolag till Swedbank med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Sedan starten på Gotland 1972 driver vi utvecklingen inom vår bransch och är idag en av Nordens främsta experter på betalningar. Vi har en heltäckande och svåröverträffad kompetens inom alla former av betallösningar för e-handel, mobila plattformar och fysisk handel. Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.

Vår vision Vår vision är att alla förr eller senare ska betala via PayEx. Det är en ambitiös vision som visar att vi har en stark tro på oss själva. Vi drivs av hög servicegrad, innovationskraft och entreprenörsanda. PayEx framgång beror till stor del på att vi har engagerade och kompetenta medarbetare som tar ett stort ansvar.

Vi arbetar utifrån våra värdeord: Service, Innovation, Knowledge och Honesty.

Om jobbet Teamet består av 16 personer fördelat på två grupper och en Team Manager. Vi hanterar Fakturabelåning till flera kunder och ser därmed till att deras kunder har finansiering att driva och utveckla sin verksamhet. Vi hanterar ett stort flöde av fakturor och betalningar som innebär signifikanta summor i utlåning.

PayEx är ett företag med stort fokus på kunskap och teknik och med många karriärvägar. Det finns alltid något nytt att lära, såväl i teamet som på företaget. Kamratskapet är stort samt utmaningarna och möjligheterna många.

I din roll kommer du:

arbeta tätt med kollegor inom teamet och enheten.
ha daglig kontakt med våra kunder och slutkunder via telefon och mail.
utgöra en viktig administrativ del i vår fakturabelåningstjänst som innefattar olika arbetsuppgifter så som fakturering, placering av inbetalningar, kontroll av reskontra och bevakning av limiter och krediter.
bidra aktivt till förändrings och förbättringsarbete enlig uppsatta metoder inom teamet.
vid behov och möjlighet bidra eller driva utvecklingsinitiativ och projekt inom enheten
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Mycket god kommunikativ förmåga. Är serviceinriktad med förmåga och vilja att leverera hög service och kvalitet i kundrelationerna.
God samarbetsförmåga och bidrar till en god arbetsmiljö.
Är noggrann, kan strukturera och göra egna prioriteringar bland en variation av arbetsuppgifter.
Du har stort fokus på kvalité, effektivitet och service.
Du tar ett högt eget ansvar i ditt arbete, med en hög grad av självständighet och är självgående.
Har ett förändringsfokus av verksamheten och arbetssätt
Du kanske sedan tidigare har med dig En högskoleutbildning inom relevant område
Erfarenheter från liknande arbetsuppgifter
Erfarenheter från serviceinriktad och kundorienterad verksamhet
Varför jobba med mig? - Hannes Brinkborg För mig är det viktigt att man som individ har möjlighet att utvecklas i sin roll, att känna att det man gör fyller ett syfte och att man är delaktig i gruppens framgångar.

Jag gillar målsättningar och att jobba mot att uppnå och överträffa dem och ser att min roll är att hjälpa dig och teamet att utvecklas och samtidigt utveckla mig själv.

Jag tror att framgångsfaktorer är att man vet vad som förväntas av en, att man trivs med sitt arbete, sina kollegor och att man känner att man kan påverka sin situationen. Jag förordar frihet och flexibilitet inom uppsatta ramar och tror att en sund balans mellan arbete och frihet är en nyckel.

Ansökan Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt. Ansökningarna kommer att behandlas konfidentiellt och sista ansökningsdag är 2018-03-18.

Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare som föregås av 6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2018-02-28

Ersättning
enl.ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Hannes Brinkborg +46 498207830

Företag
PayEx Sverige AB

Adress
PayEx Sverige AB
S:t Hansplan 1
62188 Visby

Kontorsadress
S:t Hansplan 1

Jobbnummer
3992807

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från PayEx Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos PayEx Sverige AB: