Senior Credit Manager till DB Schenker AB

SJR / Redovisningsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Öckerö eller i hela Sverige

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Nu söker vi en Senior Credit Manager till vår avdelning Cash Management på huvudkontoret i Göteborg.

Publiceringsdatum
2019-01-17

Om tjänsten
Som Senior Credit Manager ansvarar du för en grupp om tolv personer som framförallt arbetar med kreditgivning, kreditkontroll, kravhantering och valutaflöden. Gruppen ansvarar också för de arbetsuppgifter som inte har tagits över av vårt globala Shared Service Center och som är relaterade till Accounts Receivables. Du sitter med i ledningsgrupp för Cash Management och har ett nära samarbete med ansvarig chef för Cash Management som du även rapporterar till.

Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden innefattar framförallt:

• Att leda och coacha medarbetarna i gruppen
• Ordinarie personalrelaterade arbetsuppgifter såsom planering av arbetet, gruppmöte, utvecklingssamtal samt lönesamtal
• Att fatta kreditbeslut och vara bollplank i kreditfrågor
• Att vara ansvarig kravställare och arbeta proaktivt gentemot vårt globala Shared Service Center
• Analys och uppföljning av working capital
• Att driva och delta i projekt
• Att målstyra och utveckla verksamheten med fokus på kvalitet och effektiviseringar
• Att vara en bra Business Partner - rådgivning mot våra staber och övriga inom vår organisation

Vem söker vi?
Vi söker dig med akademisk utbildning inom ekonomi och med flera års erfarenhet av krav- och kreditkontrollsarbete, gärna från en liknande roll eller från inkassoföretag, bank eller motsvarande. Du har minst tre års erfarenhet av personalansvar för en större grupp och du behärskar svenska och engelska väl i både tal och skrift. Vidare är det ett plus om du har arbetat i internationell verksamhet och har erfarenhet av SAP.

Som ledare har du förmågan att motivera och engagera andra. Du är trygg i din roll och bekväm i ett coachande ledarskap. Vidare är du tydlig och rak i din kommunikation samtidigt som du är prestigelös och skapar en god stämning runt omkring dig. För att trivas i rollen bör du också vara flexibel och gilla förändringsarbete. Du är analytisk, resultat- och målfokuserad och vill driva utveckling och effektiviseringar med syfte att ta gruppens arbete till nästa nivå.

Om du lockas av att arbeta i ett engagerat team och vara med i vår spännande utveckling är du den vi söker!

Din ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med SJR. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 5 februari 2019. För att söka tjänsten går du in på www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. För frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Catharina Langert på telefon: 031-333 54 81.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Catharina Langert catharina.langert@sjr.se

Företag
SJR

Adress
SJR
Kungsgatan 48 B
41115 Göteborg

Kontorsadress
Kungsgatan 48 B, Göteborg

Jobbnummer
4562517

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR: