Senior Collector
Alektum Group / Företagsekonomjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla företagsekonomjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg,
Stockholm eller i
hela Sverige TJÄNSTEN
I rollen som Senior Collector på avdelningen callcenter på B2C arbetat du främst med att vara Team Managerns högra hand ut mot teamet. Du driver arbetsgruppen framåt genom att fördela det dagliga arbetet, coacha och motivera teamkollegorna för att tillsammans uppnå goda resultat och ha kul på vägen.
Avdelning består av cirka 20 drivna medarbetare som arbetar med telefonen som sitt främsta arbetsredskap. Avdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra inkassoåtgärder i form av att upprätta amorteringsplaner och få in slutbetalningar per telefon, samt att utföra påminnelseservicesamtal, så kallad Pre Collection.
Din främsta arbetsuppgift är att skapa ringkampanjer och utföra Pre Collection-åtgärder. Du är behjälplig med att ta fram avdelningsresultat och handläggarstatistik tillsammans med Team Manager. Som Senior Collector har du en hel del kundkontakt med Alektum Groups Pre Collection-kunder. Du är drivande i processen att utveckla och effektivisera arbetsrutinerna och har också personalansvar när Team Manager inte finns på plats.
I rollen ingår bland annat att
hjälpa gäldenärer att bli skuldfria genom att lägga upp amorteringsplaner och slutbetalningar,
arbeta aktivt mot resultat och måluppfyllelse,
assistera Team Manager med uppföljning av teamets resultat, både individuellt och på gruppnivå,
vara delaktig vid kundbesök och representation och
vara avdelningens "IT-filter" och rapportera eventuella IT-tekniska problem.
VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som är en team player ut i finger spetsarna. Du trivs i en miljö med högt tempo och engagerade kollegor. Vi ser gärna att du har goda ledaregenskaper och en förmåga att motivera och coacha dina teamkollegor. För att lyckas i rollen se vi att du som söker har god analytisk förmåga och ett ekonomiskt tänk. Du får gärna vara gymnasieekonom eller ha läst kurser på högskolan inom ekonomi, administration eller motsvarande. Du har ett välutvecklat ordningssinne och är noggrann till din natur. Du har ambitionen och viljan att utvecklas i ett snabbt växande företag där vi bygger vår kultur genom laganda och en jordnära attityd.
Vidare ser vi gärna att du har erfarenhet av arbete inom kundtjänst eller liknande och är van att använda telefonen och datorn som dina främsta arbetsredskap. Har du arbetat i affärssystemet NOVA och har tidigare erfarenhet av inkasso ser vi det som mycket meriterande. Då du hanterar kundkontakter via telefon lägger vi även stor vikt vid din kommunikativa förmåga.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering vid Alektum Groups kontor i centrala Göteborg. Arbetet innefattar kvällsarbete.
Start omgående eller enligt överenskommelse.
INTRESSERAD?
Välkommen med din ansökan senast den 6 februari 2017. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Mirna Zubcevic Team Manager Call Center:
mirna.zubcevic@alektumgroup.com Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner.
isabell.konjic@alektumgroup.com Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-01-12Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabell Konjic
isabell.konjic@alektumgroup.comFöretagAlektum Group
AdressAlektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonsgatan 17, Göteborg
Jobbnummer 3258779
Observera att sista ansökningsdag har passerat.