Senior Client Manager till Schibsted Centralen

Stockholm Headhunting AB / Datajobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholm Headhunting AB i Stockholm, Solna, Uppsala, Nacka, Göteborg eller i hela Sverige

IT

Stockholm Headhunting har fått i uppdrag att hitta en Senior Client Manager till Schibsted Centralen.

Schibsted Media Group är en mediekoncern som verkar i 27 länder med cirka 8 000 anställda över stora delar av världen. I Sverige är de cirka 1 300 medarbetare. Deras bolag är dominerande inom digitala medier i Sverige genom kända varumärken som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Blocket, Hitta, Prisjakt, Lendo med flera. Schibsted Centralen är Schibsted Sveriges Shared Services bolag. De erbjuder tjänster inom ekonomi, lön, IT, fastighet, konferensservices, växel och reception till de svenska verksamheterna. Idag är de cirka 100 anställda och från och med 2011 har de suttit i Europas modernaste och mest miljövänliga kontorshus, beläget intill Stockholms Central.

Som Senior Client Manager har du ansvar för att leda utveckling och förvalta klientplattformen hos de anställda som använder både Mac (80 %) och PC. Det innebär att du ansvarar för kontinuerlig utveckling av tjänsten "klientplattform" vad gäller utbud, funktion och till viss del kostnad. En viktig del är att ha dialog med användarna av datorerna i de olika bolagen för att skapa en förståelse kring deras tekniska behov. Du har ett helhetsansvar för att klientdatorerna fungerar i produktion och leder den tekniska problemlösningen. Vid dessa situationer sätter du dig in i problemet och arbetar "hands-on" med det tekniska för att komma fram till en lösning.

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av både PC och Mac som teknisk koordinator, 2nd Line Support eller liknande tjänst. Du har dessutom erfarenhet av upphandling och inköp av IT-utrustning samt behärskar svenska i tal och skrift. Erfarenhet av paketeringssystem (Mac och PC) samt budgetarbete är meriterande.

Som person har du ett intresse för teknik och är sugen på att ta nästa kliv och ansvara för koordinerande uppgifter och processer. Du är driftig och sugen på att få vara med och påverka den tekniska klientplattformen hos Schibsted Centralen. Vidare är du även utåtriktad och har självklart ett intresse för riktigt god service.

Schibsted Centralen erbjuder dig möjligheten att få vara med och utveckla deras klientplattform för att göra den ännu bättre än vad den redan är. Det är en föränderlig miljö som ständigt rör på sig och utrymme för utveckling anser de alltid finns. Schibsted Centralen tillhandahåller sina tjänster gentemot sina egna företag i koncernen har du möjlighet att få insyn i flera olika typer av bolag i mediabranschen.

Låter detta intressant? Skicka då in din ansökan så snart som möjligt, tjänsten tillsätts löpande. Har du några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Johan Wolfhagen på telefon 073-681 39 90 eller maila johan@sthlmhh.se

Publiceringsdatum
2012-10-11

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-11
Ange följande referens när du ansöker: SH68
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Kruse, 0709450706, fredrik@stockholmheadhunting.se

Företag
Stockholm Headhunting AB

Adress
Stockholm Headhunting AB
Birger Jarlsgatan 2
11434 Stockholm

Jobbnummer
1363459

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholm Headhunting AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholm Headhunting AB: