Senior Client Accountant/ ekonomiassistent

Alektum Group / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alektum Group i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Är du noggrann och ansvarstagande har erfarenhet från ekonomiarbete? Är du en hejare på administration och vet vad god service innebär kan det vara just dig vi söker!

Alektum Group växer och vi söker därför en Senior Client Accountant (ekonomiassistent) till huvudkontoret i Göteborg. Här trivs du som är prestigelös och gillar teamwork och -framförallt - siffror!

Publiceringsdatum
2017-11-14

Om tjänsten
I rollen som Senior Client Accountant kommer du att arbeta med avräkningar av inbetalda medel, klientmedelsredovisningar och utbetalningar till klienter i våra system Nova och Asitis Finance. Tillsammans arbetar teamet med att uppdatera och stämma av den löpande bokföringen. Inom rollen har du också förmånen att få arbeta med utveckling och förbättring av våra processer och även vara ledande i våra interna projekt.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat,

• att hantera löpande bokföring,

• placering av inbetalda medel,

• utbetalning av klientmedel,

• avstämningar och avvikelsehantering,

• projektarbete,

• effektiviseringsarbete samt

• övriga administrativa uppgifter som förekommer på en ekonomiavdelning.

I rollen som Senior Client Accountant ingår du i teamet Client Accounting som i dag består av sju medarbetare. Du kommer att rapportera till Operation Manager Customer Support.Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och start sker omgående eller enligt överenskommelse.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du som söker

• har eftergymnasial utbildning inom ekonomi (YH-utbildning eller högskola),
• behärskar att självständigt arbeta med bokföring och avstämningar,
• har goda kunskaper i såväl svenska som engelska då det är med hjälp av dessa språk som all kommunikation sker,

• har erfarenhet av liknande arbete eller har annan relevant erfarenhet från ekonomihantering från ideella uppdrag eller liknande samt

• har goda kunskaper i Officepaketet och är van användare av Excel.

Som person ser vi gärna att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har förmågan att lyfta blicken och se helheten och prioritera därefter. Då ekonomiavdelningen är en servicefunktion med uppdragsgivare såväl internt som externt är det också oerhört viktigt att du är serviceinriktad i din personlighet och i ditt arbetssätt.

Intresserad?
Välkommen med din ansökan senast den 3 december 2017. Urval och intervjuer sker löpande vilket gör att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vill du veta mer om tjänsten?
Vid frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Karin Karlsson, Operation Manager Customer Support, karin.karlsson@alektumgroup.com (mailto:karin.karlsson@lektumgroup.com) eller 031-730 76 02.

Om du vill veta mer om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta Isabell Konjic, HR Partner, isabell.konjic@alektumgroup.com (mailto:isabell.konjic@alektumgroup.com) eller 031-730 61 42.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabell Konjic isabell.konjic@alektumgroup.com

Företag
Alektum Group

Adress
Alektum Group
Nils Ericsonsgatan 17
41103 Göteborg

Kontorsadress
Nils Ericsonsgatan 17, Göteborg

Jobbnummer
3800999

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alektum Group

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alektum Group: