Senior Calculation/Pricing Manager
Sodexo AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sodexo AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Sodexo i Norden är ledande inom Service Management med 11 000 medarbetare och en omsättning på 7,5 miljarder kronor. Vi ingår i den internationella Sodexokoncernen som finns representerad i 80 länder med sina 420 000 medarbetare. Koncernen omsätter 18,2 miljarder ¬ och har sitt säte i Frankrike samt är noterat på börsen i Paris.
Affärsstöd är en enhet inom Sodexo som bidrar med anbuds- och kalkylstöd till Försäljning och driftsorganisationen. I teamet arbetar specialister inom anbud och kalkylering av servicetjänster (både till privat och offentlig sektor). Affärsstöd ska tillhandahålla anbudskompetens inom alla de tjänsteområden som Sodexo erbjuder marknaden, till exempel Fastighetstjänster, Måltidstjänster, Logistik, Städ- och Arbetsplatstjänster. Men också utgöra stöd eller projektledning vid större anbud omfattande flera ingående servicetjänster. Så kallade integrerade Service management-uppdrag
Senior Calculation/Pricing Manager
Till Affärsstöd söker vi nu en Senior Calculation/Pricing Manager för integrerade Service managementanbud.
Publiceringsdatum2013-10-30Dina arbetsuppgifterDin roll som Anbudskalkylerare innebär att du får en central roll för utvecklingen av vårt anbudsarbete till nya kunder avseende Service managementuppdrag där flera tjänster ingår. Det är anbud som omfattar serviceuppdrag till flera olika orter i Sverige eller Norden. Det innebär ansvar för hur vi paketerar och kalkylerar våra lösningar till vinnande affärer. Tillsammans med anbudsteamet utformas uppdragslösning enligt kundens behov och du tar fram tillförlitliga kalkyleringsunderlag och kostnads/priskalkyler. Du arbetar både självständigt och i grupp tillsammans med Affärsutveckling, konceptchefer och driftsområden.
Kompetensprofil
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom Facility Management och kunskap om effektiv drift av servicetjänster generellt. Du har god kännedom om branschen och har erfarenhet av anbudskalkylering. Du har en stark känsla för resursåtgång, volymuppskattning, nyckeltal och budget för flertalet tjänster som ingår i breda Facility managementuppdrag.
Du tycker att sälj- och anbudsarbete är spännande och vill gärna utvecklas vidare inom det området med ett ökat ansvar. Vi ser gärna att du har högskoleutbildning inom ekonomi, eller motsvarande kompetens genom kurser i ekonomi tillsammans med relevant arbetslivserfarenhet där ekonomi och resultatansvar ingått för relevant område. Officepaketet hanterar du briljant - i synnerhet MS Excel.
Dina språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift, är goda.
Dina personliga egenskaperVi söker dig med stort driv, noggrannhet och uthållighet. Du kan hantera tidskrävande och komplexa projekt - med tydliga deadlines. Du trivs med lagarbete likväl som du driver egna projekt med stor självständighet. Du måste ha förmågan att bibehålla den strategiska helhetsbilden tillsammans med alla detaljer som skapar helheten i anbudskalkylerna.
Tjänsten är heltid och kommer att tillsättas efter överenskommelse snarast möjligt. Vi vill dock ha din ansökan senast 28 november 2013, men urval sker löpande så ansök gärna direkt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa Maria Chagot, Chef Affärsstöd, 08-5788 3116 eller maila
maria.chagot@sodexo.com .
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSodexo AB
AdressSodexo AB
Box 47620
11794 Stockholm
Jobbnummer 1690351
Observera att sista ansökningsdag har passerat.