Senior C&B Specialist - Sverige

Sandvik AB - Sandviken / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvik AB - Sandviken i Sandviken

Vill du hänga med på en betydelsefull resa och bygga upp vårt arbete kring Compensation and Benefits (C&B) i Sverige? Till ett härligt och hjälpsamt team söker vi nu en erfaren kollega med ett genuint intresse för det här området. Här får du vara med och forma våra arbetssätt i en utvecklande och internationell miljö, samtidigt som du skapar goda samarbeten både i och utanför organisationen.
Välkommen till vår spännande värld!
Vi är ett globalt företag med många karriärvägar, fina förmåner och en övertygelse om att mångfald och inkludering är en viktig grund för en framgångsrik verksamhet. Inom Sandvik i Sverige jobbar ca 10 000 medarbetare och 1 500 chefer i över 20 olika bolag. Vår decentraliserade organisation är uppdelad i tre unika affärsområden och ett antal stabsfunktioner som alla har sina dedikerade team inom C&B.
Din uppgift
Tillsammans med kollegor och externa partners skapar och implementerar du en struktur för C&B inom Sandvik i Sverige - både strategiskt och operativt. Du är en positiv drivkraft i att etablera och utveckla våra processer och med din kunskap och erfarenhet är du ett ypperligt stöd för HR-resurser och chefer i vår organisation. Du leder en arbetsgrupp som består av medarbetare inom lönehantering, förhandlingar och kompensationsfrågor - som bevakar och utvecklar dessa områden med fokus på löner och förmåner.
Om vi gräver lite djupare i rollen så innebär den också att:

utveckla och koordinera arbetet gällande vår jobbarkitektur, befattningsvärderingar och vårt Pay-for-Performance program - samt utbilda organisationen i dessa områden.
analysera och utveckla den årliga lönerevisionen, samt stötta HR-resurser och chefer vid lönekartläggning och lönesättning.
hålla dig uppdaterad om vad som händer på marknaden och samarbeta med externa parter gällande marknadsdata för att utveckla och designa lönestruktur, rörliga belöningssystem och förmåner.
proaktivt analysera och värdera HR-data kopplat till löner och förmåner och hitta förbättringar.

Du utgår från Stockholm eller Sandviken och resor till våra enheter i andra delar av Sverige förekommer ett antal gånger per månad.
Om dig
Vi söker dig som har ett stort intresse och djupa kunskaper inom C&B i Sverige och en fleråring erfarenhet av att arbeta både strategiskt och operativt med detta. Du har tidigare jobbat med befattningsvärdering, gärna Mercers IPE-metod och dess system, och har mycket goda kunskaper i Excel. Vi ser gärna att du har ansvarat för att skapa och implementera en framgångsrik struktur kring området inom en större koncern och att du är van att röra dig i en decentraliserad organisation med tvärfunktionella samarbeten och nära kontakt med chefer, HR-resurser och fackliga representanter. Då Sandvik är ett globalt företag behöver du mycket bra kunskaper i både engelska och svenska.
Med ditt inspirerande och inkluderande tillvägagångssätt och tydlig kommunikation driver du effektivt igenom frågor och skapar struktur. Du lyssnar noga, utvärderar fakta och utmanar oss att utvecklas. Grunden i ditt arbetssätt är goda samarbeten och du är en viktig ambassadör för att vi ska lyckas med vårt uppdrag. Med en nyfikenhet för ny teknik, har du dessutom viljan att undersöka hur olika digitala lösningar kan hjälpa oss att vara strukturerade, effektiva och nå våra mål.
Några ord om oss
På Sandvik är vi stolta över att skapa en arbetsplats som är fri från diskriminering. Vi är starkt övertygade om att mångfald leder till en bättre omgivning för våra anställda, vårt företag och därigenom även våra kunder.
Vi ser fram emot att träffa dig! Vill du veta mer om oss? Besök på vår hemsida, Facebook eller LinkedIn.

Publiceringsdatum
2021-10-29

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-19. Läs mer om Sandvik och ansök via home.sandvik/karriar, jobb-id: R0027530.
Vi eftersträvar en öppen och rättvis rekrytering och använder därför olika verktyg för att möjliggöra en objektiv process. Som ett första steg kommer du därför att få göra ett personlighets- och logiktest efter att sista ansökningsdatum har löpt ut.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Sameer Mujawar, rekryterande chef, 026-26 11 38

Facklig kontakt
Roland Forsberg, Unionen, +46 (0)70-261 33 34
Göran Norell, Akademikerföreningen, +46 (0)26 266 574
Peter Olsson-Andrée, Ledarna, +46 (0)26 261 984
För frågor angående rekryteringsprocessen kontakta HR Services, 020-26 14 44.
Ansvarig rekryterare
Magnus Pålsson
Vi har tagit ställning till vilka rekryteringskanaler och vilken typ av marknadsföring vi vill använda och undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare och rekryteringssajter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Sandvik AB - Sandviken
Storgatan 2
81181 Sandviken

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sandvik AB (org.nr 556000-3468)
Storgatan 2 (visa karta)
811 81  SANDVIKEN

Arbetsplats
Sandvik AB - Sandviken

Jobbnummer
6081487

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvik AB - Sandviken

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvik AB - Sandviken: