Senior Business Controller

Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg / Administratörsjobb / Stockholm
2018-10-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Senior Business Controller" (publicerad 2018-10-16) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg i Stockholm, Sundbyberg, Norrköping, Örebro, Linköping eller i hela Sverige

Saba Blommor ansvarar för inköp, försäljning och distribution av blommor till återförsäljare i hela landet och erbjuder ett brett sortiment av blommor från hela världen, men med stor del av sortimentet är svenskodlat och vi prioriterar blommor från lokala odlare.

Företaget ingår i Plantagenkoncernen där det händer massor av roliga saker, och vi har en spännande tid framför oss.

Vill du vara med på vår resa och är du en person som vill arbeta i en nyckelfunktion som Business Controller? I så fall ska du söka till oss!

Som Business Controller arbetar du brett, självständigt och verksamhetsnära med hög involveringsgrad och många kontaktytor. Du sitter med i ledningsgruppen för Saba Blommor och rapporterar direkt till VD.

Som Business Controller bidrar du proaktivt i arbetet med verksamhetsstyrning, budget, prognos, rapportering och uppföljning. Du arbetar nära verksamhetschefer med att sätta planer och strategi framåt, och göra kontinuerliga uppföljningar och analyser. Du är den som kvalitetssäkrar och gör rimlighetsbedömningar av finansiell data från organisationen.

Du förväntas du ta stort eget ansvar och på egen hand driva processerna framåt. Du är en resurs till de olika avdelningscheferna och arbetar tillsammans i budgetarbete och löpande uppföljning. Du har också ett nära samarbete med Plantagens ekonomiavdelning.

Vidare kommer du även arbeta med följande arbetsuppgifter:

• Budget- och prognosarbete
• Uppföljning/analys
• Delaktighet i redovisning och bokslut tillsammans med Shared service center
• Analys av kostnader/intäkter samt reserveringar och periodiseringar
• Provisionsberäkning samt analys och rapportering av denna
• Utfallsrapportering och sammanställning av nyckeltal
• Hantering av fakturor; attestering samt fördelningar
• Driva och medverka i förändrings- och förbättringsprojekt

Publiceringsdatum
2018-10-12

Kvalifikationer
Vi söker dig som är civilekonom eller har motsvarande eftergymnasial utbildning. Du har erfarenhet av arbete med redovisning och har en god förståelse för detta. Det är meriterande med ett par års tidigare erfarenhet av analys- och controllingarbete, och gärna med god förståelse för försäljning.

Du har förmågan att identifiera förbättringsområden inom processer och rutiner samt initiera och driva förändring inom detta. Du är van vid, och gillar att arbeta i en föränderlig vardag. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet Excel samt Powerpoint och du uttrycker dig väl på såväl svenska som engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper
För att lyckas i din roll och trivas på Saba har du en stark egen drivkraft, en professionell attityd, arbetar proaktivt och värdesätter samarbete.

Du är en positiv och engagerad person som gillar att tänka nytt och testa nya vägar samt har förmågan att anpassa din kommunikation till de personer du möter.

Vi erbjuder

Vi erbjuder dig en spännande roll i ett företag som befinner sig i en spännande utvecklingsfas. Hos oss får du jobba tillsammans med härliga kollegor där vi alla brinner för att göra goda affärer tillsammans. Tjänsten är på heltid med placering i Stockholm, resor ingår i tjänsten.

Passar denna beskrivning in på dig? I så fall är du varmt välkommen att skicka in din ansökan. Vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mio Emanuelsson Mio.emanuelsson@retailrecruitment.se 0705084406

Företag
Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail&FMCG

Adress
Retail Recruitment - Executive rekrytering Retail&FMCG
Drottninggatan 31
41114 Göteborg

Kontorsadress
Drottninggatan 31

Jobbnummer
4398965

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Recruitment - Executive Rekrytering Retail&fmcg: