Senior Brand Manager (Vikariat)

Foodmark AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Foodmark AB i Sundbyberg, Nyköping, Gotland, Haninge eller i hela Sverige

Foodmark AB är en av Sveriges ledande livsmedelsproducenter med huvudkontor i Sundbyberg och egen tillverkning i Sverige. Foodmarks affärsidé är att utveckla och marknadsföra kylda, tillagade färskvaror med hög kvalitet under starka varumärken som Fjällbrynt, Rydbergs, Lohmanders, Delikatessfabriken samt Jensens såser.

Foodmark ingår i livsmedelskoncernen Agra AS som är ett expansivt norskt familjeföretag. Agra har funnits i över 130 år och har verksamheter i Norge, Danmark och Sverige. Koncernen omsätter knappt 5 miljarder SEK, varav Foodmark står för ca 1 miljard. Foodmark har ca 250 anställda beroende på säsong och inom företagets kultur strävar vi ständigt efter att kunna erbjuda vår personal möjligheter att utveckla sina färdigheter och göra framsteg inom företaget eller koncernen.

Är du en kommersiellt driven marknadsförare med kreativ höjd? Drivs du av få jobba med flera varumärken och sätta planer som maximerar tillväxt? Då kan rollen som Senior Brand Manager på Foodmark något för dig.

I rollen som Senior Brand Manager kommer du att ansvara för att driva arbetet med att sätta varumärkesstrategi, mediastrategi och utveckla kommunikation för Foodmarks varumärkesportfölj med kända varumärken som bl.a Rydbergs, Lohmanders och Fjällbrynt.

I nära samarbete med marknadsdirektören ansvarar du för framtagning, implementering och uppföljning av marknadsplan och kommunikationsstrategier per kategori, portfölj och varumärke. Du trivs med och är bra på att arbeta aktivt och nyfiket utifrån trender och insikter och har förmågan att utveckla och genomföra aktiveringar som stärker våra varumärken.

Tjänsten är ett vikariat på 12 månader och utgår från Foodmarks huvudkontor i Sundbyberg och rapporterar till Marknadsdirektören som sitter i Foodmarks ledningsgrupp.

Övergripande ansvar och primära arbetsuppgifter:

Utveckla varumärkesstrategi, planer och kommunikation för Foodmarks varumärken

Tillsammans med Säljteamet och Customer Marketing Manager ansvara för kommersialiseringen av företagets strategier och produkter

Ansvar för utveckling, implementering och uppföljning av marknads-och kommunikationsstrategier per kanal, portfölj och varumärke

Främsta KPI:er är marknadsandelar, penetration och kostnadsbudget.

Bakgrund och tidigare erfarenhet:

Relevant akademisk utbildning

5+ års erfarenhet av brand management inom FMCG med kommunikationsutveckling och ett portföljansvar

Gediget affärstänk och kommersiell förståelse

God förståelse och erfarenhet av ett insiktsbaserat arbete

Dokumenterad erfarenhet av varumärkesaktivering och samarbeten

Publiceringsdatum
2024-01-30

Dina personliga egenskaper
Kreativ, nyfiken och utforskande personlighet med en förmåga inspirera andra och att leda kreativa processer

Strukturerad i ditt arbetssätt med en förmåga att säkra lämpliga processer

Förstår och konverterar insikter och trender till konkreta tankar, planer och strategier

Har ett övergripande perspektiv och strategisk höjd kombinerat med förmågan att sätta konkreta mål och arbetar effektivt med uppföljning av aktiveringar

God kommunikativ förmåga både internt och externt

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Foodmark AB (org.nr 556528-1374), http://www.foodmark.se

Arbetsplats
Foodmark

Kontakt
Angelica Moland
angelica.moland@foodmark.se

Jobbnummer
8432145

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Foodmark AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Foodmark AB: