Senior Brand Manager (Vikariat)
Foodmark AB / Inköpar- och marknadsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Foodmark AB i Sundbyberg,
Nyköping,
Gotland,
Haninge,
Sundsvall eller i
hela Sverige Foodmark AB är en av Sveriges ledande livsmedelsproducenter med huvudkontor i Sundbyberg och egen tillverkning i Sverige. Foodmarks affärsidé är att utveckla och marknadsföra kylda, tillagade färskvaror med hög kvalitet under starka varumärken som Fjällbrynt, Rydbergs, Lohmanders, Delikatessfabriken samt Jensens såser.
Foodmark ingår i livsmedelskoncernen Agra AS som är ett expansivt norskt familjeföretag. Agra har funnits i över 130 år och har verksamheter i Norge, Danmark och Sverige. Koncernen omsätter knappt 5 miljarder SEK, varav Foodmark står för ca 1 miljard. Foodmark har ca 250 anställda beroende på säsong och inom företagets kultur strävar vi ständigt efter att kunna erbjuda vår personal möjligheter att utveckla sina färdigheter och göra framsteg inom företaget eller koncernen.
Är du en kommersiellt driven marknadsförare med kreativ höjd? Drivs du av få jobba med flera varumärken och sätta planer som maximerar tillväxt? Då kan rollen som Senior Brand Manager på Foodmark något för dig.
I rollen som Senior Brand Manager kommer du att ansvara för att driva arbetet med att sätta varumärkesstrategi, mediastrategi och utveckla kommunikation för Foodmarks varumärkesportfölj med kända varumärken som bl.a Rydbergs, Lohmanders och Fjällbrynt.
I nära samarbete med marknadsdirektören ansvarar du för framtagning, implementering och uppföljning av marknadsplan och kommunikationsstrategier per kategori, portfölj och varumärke. Du trivs med och är bra på att arbeta aktivt och nyfiket utifrån trender och insikter och har förmågan att utveckla och genomföra aktiveringar som stärker våra varumärken.
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader och utgår från Foodmarks huvudkontor i Sundbyberg och rapporterar till Marknadsdirektören som sitter i Foodmarks ledningsgrupp.
Övergripande ansvar och primära arbetsuppgifter:
Utveckla varumärkesstrategi, planer och kommunikation för Foodmarks varumärken
Tillsammans med Säljteamet och Customer Marketing Manager ansvara för kommersialiseringen av företagets strategier och produkter
Ansvar för utveckling, implementering och uppföljning av marknads-och kommunikationsstrategier per kanal, portfölj och varumärke
Främsta KPI:er är marknadsandelar, penetration och kostnadsbudget.
Bakgrund och tidigare erfarenhet:
Relevant akademisk utbildning
5+ års erfarenhet av brand management inom FMCG med kommunikationsutveckling och ett portföljansvar
Gediget affärstänk och kommersiell förståelse
God förståelse och erfarenhet av ett insiktsbaserat arbete
Dokumenterad erfarenhet av varumärkesaktivering och samarbeten
Publiceringsdatum2024-01-30Dina personliga egenskaper Kreativ, nyfiken och utforskande personlighet med en förmåga inspirera andra och att leda kreativa processer
Strukturerad i ditt arbetssätt med en förmåga att säkra lämpliga processer
Förstår och konverterar insikter och trender till konkreta tankar, planer och strategier
Har ett övergripande perspektiv och strategisk höjd kombinerat med förmågan att sätta konkreta mål och arbetar effektivt med uppföljning av aktiveringar
God kommunikativ förmåga både internt och externt
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Foodmark AB (org.nr 556528-1374),
http://www.foodmark.se Arbetsplats Foodmark
Kontakt Angelica Moland
angelica.moland@foodmark.se Jobbnummer 8432145
Observera att sista ansökningsdag har passerat.