Senior Accountant till Nederman Nordic SSC

Nederman / Redovisningsekonomjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nederman i Helsingborg, Vara eller i hela Sverige

Nederman is one of the world's leading companies supplying products and solutions in the environmental technology sector focusing on industrial air filtration. The company's products and systems contribute to reducing the environmental effects from industrial production, to creating safe and clean working environments and to boosting production efficiency. Nederman's offering encompasses everything from the design stage through to installation, commissioning and servicing. Sales are carried out via subsidiaries in 31 countries and distributors in over 30 countries. Nederman develops and produces in its own manufacturing and assembly units in Europe, North America and Asia. The Group is listed on Nasdaq OMX, Stockholm and has around 1,950 employees.

Nederman befinner dig i en spännande fas med en ny nordisk organisation för de svenska, danska och norska verksamheterna. För att stötta verksamheterna på bästa sätt har ett gemensamt SSC skapats. Som Senior Accountant ingår du i en sammansvetsad och professionell redovisningsgrupp där du blir en av tre Accountants och rapporterar till den nordiska SSC chefen. Nederman Nordic präglas av en entreprenörsanda, möjlighet att påverka, sin internationella verksamhet och en stark framtidstro med en historia av stabil tillväxt. Känner du dig hemma i rollen som Senior Accountant och är redo för en ny utmaning där du får chansen att bidra till Nedermans fortsatta utveckling kan detta vara rätt möjlighet för dig. Tjänsten är placerad i Helsingborg i Nederman Nordic SSC.

Publiceringsdatum
2015-12-22

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Senior Accountant kommer du att ansvara för ett säljbolag som har verksamhet i Sverige, Norge och Danmark. Förutom löpande redovisning och bokslut kommer du även att arbeta med:
Kontoavstämningar och analyser Momsrapportering för de nordiska länderna Årsredovisning och deklaration Koncernrapportering av balans- och resultaträkningar Statistik till SCB Ad hocanalyser
Rollen innebär även att du blir processägare för moms och skatt och får ett övergripande ansvar för dessa frågor i den nordiska organisationen. Arbetsuppgifterna är mycket varierande från löpande till mer komplicerade redovisningstekniska frågor och du arbetar operativt mot ditt kundbolag samtidigt som du som processägare arbetar både konsultativt och strategiskt som expert inom ditt område.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen och kunna göra ett bra jobb bör du ha en högskoleutbildning inom ekonomi, gärna med redovisningsinriktning samt flerårig erfarenhet av kvalificerad redovisning inklusive moms och skatt. Då du i den nordiska organisationen arbetar mot flera länder bör du ha erfarenhet av detta och särskilt norsk och dansk redovisning är meriterande. Vi tror att du tidigare arbetat på ett SSC eller i en koncern där du stöttat ett antal dotterbolag med redovisning.
Som person är du både kunnig inom och intresserad av moms och skattefrågor samtidigt som du ör systemstark och har erfarenhet av arbete i integrerat affärssystem. Även erfarenhet av att arbeta med projektredovisning är meriterande för rollen.

Dina personliga egenskaper
Din personlighet kommer att vara av största vikt för att bli framgångsrik och teamet är både sammansvetsat och väl fungerande med en stark professionalitet och ett högt anseende i den nordiska organisationen. Som person har du ett gott eget driv och är van vid att ta egna initiativ med fokus på de uppgifter och det ansvar som du givits. Samtidigt är du prestigelös, lugn och står med båda fötterna på jorden och du både värdesätter och bidrar till ett gott samarbetsklimat. För att kunna bidra till organisationens fortsatta framgång måste du även vara såväl öppen som förändringsinriktad. Givetvis förutsätter även noggrannhet, struktur och förmågan att prioritera och driva dig själv samtidigt som du trivs med och kan hantera ad-hoc uppgifter.
Hur du ansöker?
I denna rekrytering samarbetar Nederman med SJR. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tomas Vinnersten på 040-665 51 05. Låter rollen intressant så tveka inte att skicka in din ansökan. Naturligtvis behandlar vi din ansökan konfidentiellt.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Marknadsmässig och enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tomas Vinnersten +46 40-6655105, +46 766-471614

Företag
Nederman

Adress
Nederman
Rännarbanan 6
25230 Helsingborg

Kontorsadress
Rännarbanan 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2591304

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nederman

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nederman: