Senior Account Manager till Bilendi

Department Of Awesome AB / Säljarjobb / Stockholm
2025-10-15


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Department Of Awesome AB i Stockholm

Vill du vara med och driva tillväxt i ett av Europas ledande företag inom marknadsundersökningar? Hos Bilendi får du möjlighet att arbeta nära svenska kunder - många av dem med internationella affärer - där du bygger långsiktiga relationer och bidrar till företagets fortsatta expansion. Vi söker nu en engagerad och affärsdriven Senior Account Manager till vårt kontor i centrala Stockholm.

Om Bilendi
Bilendi Group är en av Europas ledande aktörer inom Market Research med egna onlinepaneler. Vi levererar skräddarsydda lösningar till kunder inom bland annat media, reklam, varumärkesutveckling, forskning/universitet, konsultbolag och välkända varumärken.
Bolaget grundades 1999 och har vuxit till över 600 anställda på 21 kontor, främst i Europa men även i USA och Sydamerika. Bilendi kombinerar lokal närvaro med internationell räckvidd och arbetar ständigt för att utveckla nya, innovativa metoder inom research och datainsamling.

Din roll
Som Senior Account Manager blir du en nyckelperson i Bilendis svenska team. Ditt fokus ligger på att:

Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer

Identifiera nya affärsmöjligheter och driva hela säljprocessen - från prospektering till avslut

Arbeta nära projektledare och produktionsteam för att säkerställa leveranser i toppklass

Bidra strategiskt till vår tillväxt på den svenska marknaden

Representera Bilendi i möten, nätverk och branschevenemang

Vem är du?
Vi tror att du är en naturlig relationsbyggare som drivs av att skapa värde för både kunder och ditt team. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har:

Minst 3-5 års erfarenhet av försäljning inom B2B, gärna från marknadsundersökningar, konsultbolag eller andra relevanta branscher

Dokumenterad erfarenhet av nysälj, med förmåga att identifiera och stänga nya affärer

Förmåga att förstå kundens behov och omvandla dem till konkreta lösningar

Mycket goda kommunikations- och presentationsfärdigheter på svenska och engelska

Ett strukturerat och resultatorienterat arbetssätt

Ett upparbetat nätverk och förståelse för marknadsaktiviteter och marknadskommunikation är meriterande

Företaget erbjuder

En nyckelroll i ett internationellt och börsnoterat bolag i tillväxt

Möjlighet att arbeta med välkända varumärken och spännande kunder

En arbetskultur med möjlighet att påverka beslutsprocesser och säljstrategier

Utvecklingsmöjligheter inom en internationell koncern

Ett engagerat team i centrala Stockholm, med viss möjlighet till hybridarbete

Placering: Kungsgatan 8, Stockholm
Omfattning: Heltid (37,5 timmar/vecka)

Du får även möjlighet att delta i en 1-årig säljutbildning med Mikael Arndt, som inkluderar 25 diplomerande kurser samt regelbundna liveföreläsningar. Utbildningen ger goda möjligheter att utveckla dina säljtekniker och stärka din kompetens i kunddialoger och affärsutveckling.
I denna rekrytering samarbetar Bilendi med rekryteringsföretaget Saleshub. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på ananda.granfelt@saleshub.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Department of awesome AB (org.nr 559064-7581)

Arbetsplats
Saleshub

Kontakt
Rekryterare
Michaela Arndt
michaela@arndts.se

Jobbnummer
9558169

Prenumerera på jobb från Department Of Awesome AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Department Of Awesome AB: