Semestervikarierande Customer Care medarbetare med hög kundfokus

Holmen AB / Kundservicejobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

I skogen växer framtiden. Väx med oss!

Vill du bli Holmens ambassadör och ansiktet utåt mot våra kunder? Vill du ha ett utvecklande arbete i en internationell miljö där du har en avgörande roll i arbetet med att säkerställa Holmen Papers position som kundens förstahandsval och få bidra till en hållbar framtid. Vill du jobba i Norrköping med hela världen som ditt arbetsfält?

Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor med försäljnings- och marknadsavdelning. Här hjälper vi kunden att optimera sitt pappersval genom kommunikation, affärsutveckling, marknadsanalys, försäljning och kundservice. Härifrån sköter vi även produktions- och logistikplanering för hela Holmen Paper. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor. Viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Allt som allt är vi drygt 60 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.

Till Holmen Papers Customer Care söker vi nu en semestervikarie som drivs av att säkerställa Holmen Paper som kundens förstahandsval genom att möta våra kunders förväntningar. Du blir en av de viktigaste personerna i att våra kunder uppfattar oss som en mycket uppskattad leverantör och du förväntas aktivt bidra till våra affärer.

Customer Care, Nordic & International, ansvarar för Holmen Papers operativa innesäljarbete i Norden, Baltikum och länderna utanför Europa. Vi jobbar med agenter och kunder utanför Europa vilket innebär många och dagliga internationella kontakter över hela världen.

Din framtida utmaning
Vi är stolta över våra höga resultat i kundundersökningar och våra kunder ser oss som en uppskattad partner. Vi jobbar för långsiktiga relationer i en föränderlig marknad. Customer lifetime management, leveransprecision, och kundnöjdhet är naturliga inslag i det dagliga arbetet inom Customer Care och syftet är nöjda kunder och optimerade affärer för båda parter.

Customer Care sköter det dagliga samarbetet med kunderna inom Norden, Baltikum samt länderna utanför Europa. Du ansvarar för hela leveranskedjan från planering, prognostisering, orderläggning, leverans och fakturering. Din viktigaste uppgift blir att kunden får sin leverans enligt önskemål.

Vi tror att du som ung akademiker kan komma med nya infallsvinklar och synsätt på vår verksamhet och vi ser gärna att du tar en aktiv del i förbättringen av våra arbetsprocesser.

För att lyckas i rollen
Du behöver inte ha tidigare erfarenhet utav rollen som Customer Care utan vi lägger stor vikt vid att du har rätt personliga egenskaper. Som person är du engagerad och affärsmässig, tar egna initiativ och bidrar med ett nytt synsätt till vår kontinuerliga verksamhetsförbättring. För att lyckas i rollen behöver du vara en utåtriktad, driven och noggrann person, som har en förmåga att arbeta självständigt och strukturerat samt vågar ta egna beslut.

Arbetet innebär många kontakter såväl internt som externt och vi förutsätter att du alltid bemöter dina kunder och kontakter på ett positivt och professionellt sätt. Du trivs med högt tempo och har en stor vilja att agera som Holmens ambassadör och bidrar därigenom till både vårt varumärke och framtida försäljning. Du kommer att ha daglig kontakt med både nordiska och internationella kunder vilket förutsätter att du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Övriga språkkunskaper är meriterande men inget krav.

Du värdesätter att arbeta med andra människor för att nå framgång och är en "team-player". Du tar dig entusiastiskt an alla utmaningar och löser problem för både kundens och företagets bästa med en flexibel och serviceorienterad inställning.

Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, och tar lätt till dig nya IT-system. Meriterande om du har erfarenhet av affärsystem.

Vi söker dig som studerar en högskoleutbildning inom ekonomi eller teknik och ser gärna att du läser ditt första eller andra år.

Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor. Arbetet är självständigt och i gruppen Customer Care kommer du att vara en viktig länk mellan våra Nordiska och utom-Europeiska kunder, agenter och handelshus, transportörer samt den centrala marknadsorganisationen.

Din arbetsplats blir våra moderna lokaler på Holmen Papers huvudkontor i centrala Norrköping.

Anställningen är på heltid med start i början av juni och ca 9-12 veckor framåt. Vi ser gärna att du även har möjlighet att jobba extra vid behov under kommande höst- och vårterminer samt kan återkomma under flera somrar.

Känner du igen dig i ovan beskrivning? Då har du en möjlighet att arbeta tillsammans med oss på Holmen Paper! Sök redan idag! Urval och intervjuer sker löpande.

I skogen växer framtiden

Holmen är en av Sveriges största skogsägare och den växande skogen är grunden för vår verksamhet. Här får du jobba med skogens kretslopp från planta till planka, där vi förädlar råvaran till allt från trä för klimatsmart byggande till förnybara förpackningar, magasin och böcker. Holmen producerar även förnybar energi från vatten- och vindkraft. Med hållbarhet i alla led får du vara med och skapa en bättre framtid tillsammans med oss.

Holmen Paper är en av världens ledande tillverkare av trähaltigt tryckpapper till magasin, böcker och reklam. Vi erbjuder innovativa, hållbara och resurseffektiva produkter som baseras på färsk fiber från omsorgsfullt brukade svenska skogar. Via våra två svenska pappersbruk i Hallsta och Braviken samt våra sju europeiska säljbolag erbjuder vi innovativa lösningar till kunder över hela världen. Vårt huvudkontor ligger i Norrköping och idag är vi fler än 850 medarbetare som producerar drygt 1,1 miljoner ton papper varje år.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2020-02-03

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Holmen AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Holmen AB (org.nr 556001-3301), https://www.holmen.com/sv

Arbetsplats
Holmen

Jobbnummer
5074134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: