Semestervikarie som Inköpare/Materialplanerare
Schneider Electric Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping,
Oxelösund,
Trosa,
Gnesta,
Flen eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Nyköping,
Flen,
Norrköping,
Nykvarn,
Södertälje eller i
hela Sverige Schneider Electric Distibution Centre ingår i den världsomspännande Schneider Electric-koncernen med huvudsäte i Paris. I Sverige sysselsätter koncernen totalt ca
1 950 personer inom forskning och utveckling, marknadsföring och produktion. Schneider Electric finns i 130 länder och har över 100 000 anställda.
Med våra produkter och system erbjuder Schneider Electric innovativa lösningar inom marknadsområdena automation, elektrisk distribution och installation. I Sverige har Schneider Electric funnits sedan 1970. Vi är marknadsledande och kan erbjuda ett mycket brett produktprogram.
Semestervikarie som Inköpare/Materialplanerare till vårt nordisk/baltiska distributionscenter i Nyköping
Publiceringsdatum2008-05-15Dina arbetsuppgifterSom inköpare/materialplanerare arbetar du främst med avrop av material, leveransbevakning samt leverantörskontakter både i Sverige och utomlands. Du arbetar med optimering av lager och servicegrad. I arbetet ingår även att uppdatera arkiv samt affärssystemet. Vi arbetar i SAP och Excel och jobbet medför mycket telefonkontakter. Vi är en grupp på ett tiotal personer som arbetar med liknande arbetsuppgifter och delar av ordinarie personal kommer att finnas på plats under hela sommarperioden.
Kravprofil för detta jobbVi söker dig som trivs med att ha mycket kontakter och är utåtriktad och serviceminded. Du arbetar självständigt men är också van att samarbeta med både kollegor och underleverantörer. Du tycker om när det händer mycket och har förmågan att anpassa dig till förändringar. Vidare är du noggrann och ordningsam. Det är ett plus om du har erfarenhet av avrop och materialplanering och/eller har en eftergymnasial logistikutbildning, t.ex. en KY-utbildning inom logistik. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har god IT-vana, erfarenhet av SAP är meriterande. Tjänsten är en visstidsanställning under 16 juni-1 augusti 2008 och det är ett krav att du kan arbeta hela den perioden.
Så ansöker duFrågor om tjänsten besvaras av Tomas Skoog, Supply Planning manager, på telefon 0155- 26 54 78 eller Ulrika Thomaeus, HR Business Partner, på telefon 0155-26 54 41.
Registrera ditt CV på
www.schneider-electric.se/jobb senast den 25 maj 2008.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-25
KontaktUlrika Thomaeus, HR Business Partner, 0155265441
Tomas Skoog, Supply Planning Manager, 0155-265441
FöretagSCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
AdressSCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
Box 1009
61129 Nyköping
KontorsadressEskilstunavägen 7
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0155-265400
Jobbnummer 222268
Observera att sista ansökningsdag har passerat.