Semestervikarie som Inköpare/Materialplanerare

Schneider Electric Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Schneider Electric Sverige AB i Nyköping, Flen, Norrköping, Nykvarn, Södertälje eller i hela Sverige

Schneider Electric Distibution Centre ingår i den världsomspännande Schneider Electric-koncernen med huvudsäte i Paris. I Sverige sysselsätter koncernen totalt ca
1 950 personer inom forskning och utveckling, marknadsföring och produktion. Schneider Electric finns i 130 länder och har över 100 000 anställda.
Med våra produkter och system erbjuder Schneider Electric innovativa lösningar inom marknadsområdena automation, elektrisk distribution och installation. I Sverige har Schneider Electric funnits sedan 1970. Vi är marknadsledande och kan erbjuda ett mycket brett produktprogram.
Semestervikarie som Inköpare/Materialplanerare till vårt nordisk/baltiska distributionscenter i Nyköping

Publiceringsdatum
2008-05-15

Dina arbetsuppgifter
Som inköpare/materialplanerare arbetar du främst med avrop av material, leveransbevakning samt leverantörskontakter både i Sverige och utomlands. Du arbetar med optimering av lager och servicegrad. I arbetet ingår även att uppdatera arkiv samt affärssystemet. Vi arbetar i SAP och Excel och jobbet medför mycket telefonkontakter. Vi är en grupp på ett tiotal personer som arbetar med liknande arbetsuppgifter och delar av ordinarie personal kommer att finnas på plats under hela sommarperioden.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som trivs med att ha mycket kontakter och är utåtriktad och serviceminded. Du arbetar självständigt men är också van att samarbeta med både kollegor och underleverantörer. Du tycker om när det händer mycket och har förmågan att anpassa dig till förändringar. Vidare är du noggrann och ordningsam. Det är ett plus om du har erfarenhet av avrop och materialplanering och/eller har en eftergymnasial logistikutbildning, t.ex. en KY-utbildning inom logistik. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift. Du har god IT-vana, erfarenhet av SAP är meriterande. Tjänsten är en visstidsanställning under 16 juni-1 augusti 2008 och det är ett krav att du kan arbeta hela den perioden.

Så ansöker du
Frågor om tjänsten besvaras av Tomas Skoog, Supply Planning manager, på telefon 0155- 26 54 78 eller Ulrika Thomaeus, HR Business Partner, på telefon 0155-26 54 41.
Registrera ditt CV på www.schneider-electric.se/jobb senast den 25 maj 2008.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 11 dagar - 3 månader
Heltid
Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-25

Kontakt
Ulrika Thomaeus, HR Business Partner, 0155265441
Tomas Skoog, Supply Planning Manager, 0155-265441

Företag
SCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB

Adress
SCHNEIDER ELECTRIC SVERIGE AB
Box 1009
61129 Nyköping

Kontorsadress
Eskilstunavägen 7

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0155-265400

Jobbnummer
222268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Schneider Electric Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Schneider Electric Sverige AB: