Semestervikariat adm. sekreterare och inköpssekreterare till Mat

Region Blekinge, Städ, kost och logistik / Kontorsjobb / Karlskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Karlskrona, Ronneby, Torsås, Karlshamn, Emmaboda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Blekinge, Städ, kost och logistik i Karlskrona, Karlshamn eller i hela Sverige

I Region Blekinge bidrar du till den bästa livsmiljön för hållbar tillväxt och god hälsa. Glädjen och tillfredställelsen i att invånare och patienter får högre livskvalité är en stark kraft som gör det meningsfullt att gå till jobbet. Dessutom är Blekinge en pärla som boende- och livsmiljö. Därmed kan du både göra gott och leva gott. För att livet är viktigt.

Vår värdegrund vilar på tre ledstjärnor: engagemang, samarbete och kvalitet.

Vi har nu börjat det stora arbetet med att forma framtidens hälso- och sjukvård i Blekinge. Under en tio-års period kommer vi att bygga nya lokaler och utveckla arbetssätt och teknik för att kunna möta framtidens behov av vård och omsorg. Det är en spännande utvecklingsresa som du också kommer att få vara en del av.

Regionservice uppdrag är att utveckla och leverera stöd och servicetjänster till alla verksamheter i Region Blekinge. Vår verksamhet är organiserad i basenheter med ansvar för fastigheter, IT, kost, städ och logistik. I förvaltningen finns också administrativt stöd inom ekonomi, personal och lön.

Basenhet Städ, kost och logistik med ca 260 medarbetare, består av 11 avdelningar inom kök och restaurang, café och butik, städ, transport och vaktmästeri, materialdepå samt resursenhet som även innefattar vårdnära servicetjänster.

Materialdepån ansvarar för Region Blekinges materialförsörjning genom inköpsservice och depåverksamhet. Materialdepån köper in och lagerhåller ca 1 900 artiklar. De största kunderna hos depån är Region Blekinge och Landstinget Kronoberg. Materialdepån omsätter årligen ungefär 130 miljoner kronor.

Vi söker nu administrativ sekreterare och inköpssekreterare för två semestervikariat på Materialdepåns administration.


Publiceringsdatum
2019-02-27

Arbetsuppgifter
Dina främsta arbetsuppgifter som administrativ sekreterare består av fakturahantering, där du bland annat säkerställer pris och andra villkor på de avrop som görs. Du har hand om samtliga fakturor som kommer till avdelningen där även direktköp till kund ingår samt till viss del omkostnadsfakturor.

Fler vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Månadsavstämning på lagerkonto
• Lageroptimering, se över behovet av artiklar med låg efterfrågan
• Lägga in beställningar från kommunkunder

Som inköpssekreterare ansvarar du för inköp av lagermaterial och direktköpt material. Lagermaterialet består av ca 1900 artiklar varav ca 600 sterila, dessa artiklar ligger på hyllan i materialdepån. Direktköpt material är artiklar som går sällan och specialprodukter, som inköpssekreterare har du även ett tätt samarbete med upphandlingsavdelning och materialkonsulent.

Fler vanligt förekommande arbetsuppgifter är:
• Uppföljning av leveranser
• Kund och leverantörskontakter


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en administrativ gymnasieutbildning samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, eller motsvarande kunskaper arbetsgivaren bedömer som likvärdiga. Du ska ha god datavana och behärska Word och Excel samt kunna kommunicera svenska språket väl i tal och skrift.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Det är önskvärt att du är van vid leverantörskontakter och har en god förståelse för ekonomi och inköpsflödet. Erfarenhet av förråds- och lagerverksamhet är meriterande.

Det är viktigt att du har en god kommunikationsförmåga och är serviceinriktad, då du dagligen har kontakt med leverantörer, kollegor på depån och ekonomiavdelningen. Som person är du självgående, kan enkelt ställa om till nya förutsättningar samt är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan! Tack för att du ansöker via länken i annonsen.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning 11 dagar - 3 månader, tillträde: Sommarvikariat, tillträde enligt överenskommelse. , upphör: 2019-08-31 .

Ersättning
Region Blekinge tillämpar individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A854804
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patric Olgrim 0455-73 63 85

Företag
Region Blekinge, Städ, kost och logistik

Adress
Region Blekinge, Städ, kost och logistik
Bättringsvägen Wämö Center
37181 KARLSKRONA

Kontorsadress
Bättringsvägen Wämö Center KARLSKRONA

Jobbnummer
4638322

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Blekinge, Städ, kost och logistik

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Blekinge, Städ, kost och logistik: