Semantix söker en supporttekniker

Semantix Språkcentrum AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Semantix Språkcentrum AB i Uppsala, Stockholm, Örebro, Karlstad, Västervik eller i hela Sverige

Vi söker en ny medarbetare till vår IT-avdelning. Vi söker dig som har arbetat som supporttekniker och gillar kontakten med användarna. IT-avdelningen ansvarar för att leverera IT-tjänster till Semantix övriga verksamhet. Semantix är ett expansivt företag som strävar efter att växa organiskt och genom förvärv. Detta kräver en flexibel och rörlig IT-avdelning som snabbt kan leverera det verksamheten behöver.
Vi erbjuder: Utmaningar för dig som vill samarbeta nära med affärsverksamheten och användarna för att ge support kring Semantix IT-tjänster. Du ska stimuleras av att hela tiden ge god service och hjälp till användarna i verksamheten. I din roll så är du mycket lyhörd och har lätt för att samarbeta i grupp. Som supporttekniker kommer du att arbeta inom Semantix centrala IT-funktion. Du kommer att arbeta i vår support som är placerat i Uppsala. Din uppgift är att och lösa ärenden som inkommer via telefon eller via vårt ärendehanteringssystem.
Du som person: Du ska ha lätt för att sätta dig in och förstå användarnas frågor och problem. Allt arbete utgår från Semantix affärsverksamhet så det är av viktigt att du har förmågan att sätta dig in i hur användarna arbetar och snabbt förstå verksamhetens behov. Rollen kräver mycket god samarbetsförmåga och en grundläggande positiv attityd till din omgivning. På Semantix arbetar vi utifrån en tydlig värderingsgrund där du som individ har goda möjligheter att utvecklas i din roll. Vi lägger stor vikt till dina personliga egenskaper.
Din bakgrund: Vi vill att du har
• 1-2 års erfarenhet av arbete med första eller andra linjens IT-support, gärna både drift och support
• erfarenhet av att ge support i Microsoftmiljö som Windows och Microsoft Office
• en god förmåga att ta eget ansvar så att ärenden löses enligt plan
• mycket hög servicekänsla och du ska stimuleras av att hjälpa till att lösa problem
• goda kunskaper i Svenska och Engelska
• kunskaper i Finska är meriterande
• tidigare erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystem och fjärrsupportverktyg är meriterande
• god förmåga att arbeta i ett mindre team
Frågor om tjänsten och ansökan med CV skickas till supporttekniker@semantix.se

Publiceringsdatum
2011-08-20

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
Vikariat 4 mån, med möjlighet till förlängning

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-08-29
Ansökan kan skickas till e-postadress: supporttekniker@semantix.se

Företag
Semantix Språkcentrum AB

Adress
Semantix Språkcentrum AB
Hamnplan 9
75319 Uppsala

Kontorsadress
Hamnplan 9
Uppsala

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0850622550
E-postadress: supporttekniker@semantix.se

Jobbnummer
1008196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Semantix Språkcentrum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Semantix Språkcentrum AB: