SEM-specialist
KitchenTime / Marknadsföringsjobb / Uppsala
2018-09-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "SEM-specialist" (publicerad 2018-10-10) ⬅️
Visa alla marknadsföringsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos KitchenTime i Uppsala,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Vi på KitchenTime Group är ett ungt, ambitiöst team med stort intresse för teknik och e-handel som drivs av att tillsammans skapa bästa möjliga kundupplevelse.
KitchenTime Group består av varumärkena Confident Living och KitchenTime. Confident Living är en av Sveriges ledande återförsäljare av möbler och heminredning med ett brett sortiment för hemmets alla rum från välkända varumärken och nya designers. KitchenTime är en av Nordens ledande aktörer inom kategorierna köks- och serveringsprodukter med över 45 000 produkter i sortimentet. Varumärkena och företagen grundades 2013, och i oktober 2016 förvärvade KitchenTime Confident Living och bildade därigenom KitchenTime Group.
Bolaget har prisbelönats flertalet gånger. Bl a som Årets Komet, finalist i Startup of the Year i Nordic Startup Awards samt finalist i Retail awards 2018 i kategorin årets e-handlare.
Publiceringsdatum2018-09-20Om tjänstenVi söker nu en SEM-specialist till vårt team i Uppsala. KitchenTimes verksamhet föddes på nätet och SEM, liksom all online marketing, ligger oss mycket varmt om hjärtat. Hos oss får du möjlighet att gå in i en organisation som är datadriven med stort teknikfokus och där vi ständigt strävar efter att ligga i den digitala framkanten. Vår sökmotorannonsering har en hög grad av automatisering och ditt jobb blir att bevaka, analysera och optimera våra konton för att nå till de uppsatta målen. Du kommer att jobba både med grundläggande kontohantering innefattande nyckelordsanalys och annonstextoptimering, Google Shopping och använda de mest avancerade teknikerna för att nå framgång i sökmotorerna. Du kommer att jobba allra mest med Google Ads men tjänsten innefattar även Bing Ads. I ditt arbete kommer även du att jobba nära vår internationella SEM-partner. Du rapporterar till vår Head of Online Marketing.
Kvalifikationer• Minst två års erfarenhet av hands-on SEM-arbete.
• Goda Excel-kunskaper.
• Goda kunskaper i Google Analytics eller liknande analys-verktyg.
• Stark verbal och skriftlig kommunikativ förmåga.
Meriterande
• Erfarenhet inom köksprodukter, heminredning & möbler är ett plus.
• Kunskap inom norska/danska/finska ett plus.
• Erfarenhet av product feed management.
• Erfarenhet av display marketing.
• Erfarenhet av Microsoft Power BI eller andra business intelligence-verktyg.
Vi erbjuder
• En roll i ett snabbt växande team med stora utvecklingsmöjligheter
• Centralt kontor i Uppsala, mitt emellan Stora Torget och centralstationen
• En entreprenöriell miljö med stora möjligheter att påverka
• En teknikdriven organisation med korta beslutsvägar och snabb implementering
• Fantastiska arbetskamrater som jobbar tillsammans mot gemensamma mål
Kontaktperson för detta jobbFör frågor om tjänsten kontakta Mats Söderberg (
mats.soderberg@kitchentime.com). Inför rekryteringsprocessen har vi tagit ställning till publiceringskanaler och undanbeder oss därför vänligt men bestämt kontakt från rekryteringsföretag och mediesäljare.
Varaktighet, arbetstid
• -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-10-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKitchenTime
AdressKitchenTime
Bredgränd 8
75320 Uppsala
KontorsadressBredgränd 8
Jobbnummer 4359035
Observera att sista ansökningsdag har passerat.