SEM Specialist till AcadeMedia
Digitalenta AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Digitalenta AB i Stockholm,
Västerås,
Gotland,
Älmhult,
Kungälv eller i
hela Sverige Är du specialist på marknadsföring i digitala medier? Hos AcadeMedia får du arbeta i en kreativ och datadriven miljö tillsammans med andra specialister inom ditt område. Du får också utvecklas tillsammans med drivna kollegor och samarbeta med andra koordinatorer inom segmentet och det digitala marknadsteamet.
Om rollen
Ditt främsta ansvarsområde är att driva sökmotorannonsering och att utveckla SEM-strategier för de verksamheter du kommer ansvara för.
I rollen ingår att arbeta datadrivet och optimera annonseringen mot konverteringar med allt från segmentering, attribution och remarketing. Du arbetar nära andra specialister och skapar synergier med segmentets övriga marknadskanaler och kampanjer.
Exempel på arbetsuppgifter:
Skapa och följa upp annonseringsstrategier
Samla in och analysera data som underlag för att optimera kampanjerna löpande
Identifiera, dokumentera och sprida best practice internt i organisationen
Jobba mot en löpande automatisering och optimering av arbetssätt
Stötta och utbilda i sökmotorannonsering internt
Hålla dig uppdaterad runt best practice och nya verktyg från Google
Inom rollen har du stora möjligheter att utvecklas och ta nästa steg inom företaget. Du kommer jobba direkt under teamets digitala marknadschef och fyller en viktig funktion i det digitala marknadsteamet. Tjänsten är placerad på AcadeMedias huvudkontor centralt i Stockholm.
Om dig
För att trivas i teamet är du prestigelös och öppen, drivs av att skapa bra resultat och vill ständigt utvecklas. Du bör ha förmågan att gå från planeringsstadiet till att driva igenom och slutföra uppdrag och projekt.
Du har också:
Dokumenterad erfarenhet av SEM med goda resultat
Goda kunskaper runt kontouppsättning och hur man arbetar strategiskt med annonskonton
God förståelse för hur man bygger synergier mellan sökmotorannonsering, sociala media-annonsering och andra marknadskanaler
Mycket goda kunskaper inom Google Analytics och Google Ads
God analytisk förmåga och kan jobba datadrivet
Mycket goda kunskaper i svenska (verbalt och skriftligt)
Den här rollen är en anställning direkt hos AcadeMedia men tillsätts av rekryteringsbyrån Digitalenta. Alla frågor hänvisas därför till Digitalenta.
Publiceringsdatum2022-05-05Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressDigitalenta AB
Mäster Samuelsgatan 36
11157 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Digitalenta AB (org.nr 559248-0486)
Mäster Samuelsgatan 36 (
visa karta)
111 57 STOCKHOLM
Jobbnummer 6610261
Observera att sista ansökningsdag har passerat.