Sektionssekreterare till Scania i Södertälje
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vill du anta rollen som Sektionssekreterare på Scania där du får använda din höga kapacitet till att hantera flera uppgifter samtidigt och stötta flertalet kollegor? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!
Publiceringsdatum2017-06-20Om tjänstenTrivs du med att arbeta i en internationell organisation där din roll är varierande och prestigelös? Då är det här det perfekta uppdraget för dig! Som Sektionssekreterare kommer du att bistå kollegor i deras arbete gentemot övriga organisationen. Rollen innefattar bland annat stöd i form av kalender- och mailhantering, administrativa arbetsuppgifter samt att bygga struktur. Du kommer att analysera, korrekturläsa och förbereda rapporter samt koordinera arbetet med interna och externa kontakter. Här får du arbeta i en dynamisk miljö tillsammans med ett sammansvetsat och härligt team!
Om dig
Rollen ställer höga krav på administrativa färdigheter och service. Vi vill att du ska kunna hantera många frågor parallellt, flexibel och med hög integritet. Det förutsätter att du har en hög social kompetens och vana att arbeta proaktivt. Du har tidigare arbetat med administration i en supporterande roll. Dessutom vill vi att du ska ha minst gymnasieutbildning och lång erfarenhet av administrativt arbete. Självklart behärskar du MS Office-paketet. Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet från liknande roller såsom assistent eller sekreterare
• Tidigare erfarenhet av administration och support
• Vilja att lära sig nya saker
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Sektionssekreterare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående med placering på Scania i Södertälje. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Peder Andersson på
peder.andersson@adecco.se.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeder Andersson
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Storgatan 1
15172 SÖDERTÄLJE
KontorsadressStorgatan 1
Jobbnummer 3567241
Observera att sista ansökningsdag har passerat.