Sektionschef till norra regionen, Sollefteå

Skatteverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Sollefteå, Kramfors, Mark, Härnösand, Örnsköldsvik eller i hela Sverige

Vill du starta upp, leda och utveckla framtidens servicekontor?
Vi inrättar fyra helt nya servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan och Skatteverket. Samverkan innebär att handläggarna arbetar över myndighetsgränserna. Verksamheten kommer att ha en tydlig inriktning mot att ge service och information till allmänheten i frågor som ligger inom båda myndigheternas verksamhet. Chef och handläggare kommer att ha sin anställning hos Skatteverket och arbeta på uppdrag av de samverkande myndigheterna. 
I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter.
Ditt nya jobb
innebär att du har ansvar för servicekontoren i Härnösand, Kramfors, Sveg och Strömsund. Varje servicekontor har två medarbetare - totalt 8 personer. Du är kontaktperson mot Försäkringskassan, Arbetsförmedlingen och Skatteverkets huvudkontor för alla servicekontor i Norra regionen.
Tjänsten innebär en del resor.  Du ingår i ledningsgruppen i Sollefteå.
Uppdraget innebär att du
• ansvarar för att produktionen vid sektionen når uppsatta mål
• har det direkta personalansvaret och är tydlig i din roll som arbetsgivare
• för en aktiv dialog med varje medarbetare om planering och uppföljning av verksamheten samt om kompetensutveckling och lönesättning
• driver Skatteverkets långsiktiga förändringsarbete
• företräder Skatteverket internt och externt samt arbetar för ett starkt förtroende för myndigheten och vårt anseende som samverkanspartner och arbetsgivare
• ansvarar för att sektionen har den kompetens som verksamheten kräver
• leder samarbetsgrupper på lokal nivå för Skatteverket, Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan
• tar ansvar för helheten genom ett aktivt arbete i kontorets ledningsgrupp
Vi söker dig som
• har akademisk examen, minst 120 poäng, inom samhälls-, beteendevetenskap, ekonomi, juridik eller dokumenterad förmåga att tillägna och omsätta teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat i en organisation som möter människor med olika bakgrund inom service och kommunikation t ex Försäkringskassan, Skatteverket eller andra myndigheter, bank, försäkringsbolag
• har god självkännedom, personlig mognad och empatisk förmåga
• har god kommunikationsförmåga samt är tydlig och lyhörd
• är stabil och trygg,  stödjer, inspirerar och skapar förutsättningar för medarbetarna
• har mycket god samarbetsförmåga
• har förmåga att se helheten samt leda och fatta beslut
• är engagerad och utvecklingsinriktad
• är resultat och målinriktad
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda en virtuell organisation.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställningen är tillsvidare, men uppdraget som sektionschef är tidsbegränsat.
Om du har frågor
kan du kontakta

Publiceringsdatum
2008-10-21

Kontakt
Jessica Strömberg
Kontorschef
• 010-576 09 18
Anna-Maria Andersson
ST
• 010- 576 09 28
Erika Gottvall
Saco
• 010- 576 09 68

Arbetstider och omfattning
Dag , Heltid , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 1090
10139 Stockholm

Jobbnummer
336768

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: