Sektionschef till Kontaktcenter
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen / Hälsoskyddsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla hälsoskyddsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen i Helsingborg Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborg kontaktcenter öppnade december 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen en väg in. Syftet är ökad service och högre tillgänglighet både till vardags men även vid kriser och extraordinära händelser då kontaktcenter är en viktig del i stadens krisorganisation. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som sektionschef vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med invånarna i fokus.
Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att fortsätta vara sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter. Det ställer krav på att vi ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.
Helsingborgs kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom serviceavdelningen.
Publiceringsdatum2018-11-20ArbetsuppgifterDu kommer att vara en av tre sektionschefer och närmst ansvarig för en av kommunvägledarsektionerna.
Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och förstår innebörden av en hög servicenivå. Du är en van förändringsledare och din ledarstil präglas av tydlighet, tillgänglighet och en förmåga att fatta snabba beslut när det behövs. Du har förmågan att delegera, har lätt för att bygga förtroende och trivs med att vara synlig i organisationen. Då detta är en verksamhet under ständig utveckling är det viktigt att du tar ansvar för att arbeta mot satta mål. Som chef drivs du av att leverera rätt kvalitet vid rätt tidpunkt.
Du har dokumenterad chefserfarenhet och du har erfarenhet från arbete med service. Du har arbetat med verksamhetsutveckling både på strategisk nivå och på operativ nivå. Du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete. Det är meriterande om du har en bakgrund från den kommunala sektorn och har erfarenhet från kommunal kundtjänst/kontaktcenter.
Kontaktcenter är vägen in till kommunen för invånare, företagare och besökare vilket innebär att vi påverkas av händelser i vår omvärld. Det krävs därför att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du ser möjligheter och löser problem. För dig med rätt attityd och ambitioner blir detta en rolig och givande arbetsplats. Vi sitter i ett öppet kontorslandskap mitt i centrala Helsingborg.
KvalifikationerVi söker dig som har
• Relevant högskole-/ universitetsutbildning.
• Flerårig erfarenhet som chef med personal och verksamhetsansvar.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.
ÖVRIGT
Vi kan komma att genomföra löpande intervjuer och test kommer att genomföras. Provanställning kan bli aktuellt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-693 693.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-03
Ange följande referens när du ansöker: C23350
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Ejlertsson
jenny.ejlertsson@helsingborg.se 042 10 58 61
FöretagHelsingborgs stad, Serviceavdelningen
AdressHelsingborgs stad, Serviceavdelningen
•
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 4467609
Observera att sista ansökningsdag har passerat.