Sektionschef till Kontakt Sundsvall

Sundsvalls kommun / Chefsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundsvalls kommun i Sundsvall, Nordanstig, Ånge eller i hela Sverige

Vi fortsätter arbetet med att skapa den bästa kommunala servicen för våra invånare och företag och söker nu dig som vill vara med redan från start och leda vårt första team med kommunvägledare på Kontakt Sundsvall i uppdraget som sektionschef!

Genom Kontakt Sundsvall ska vi öka tillgängligheten och i hög grad kunna ge svar på frågor och ärenden redan vid första kontakten. Det ska vara enkelt att kontakta oss, såväl via telefon och digitala kanaler som besök. Kontakt Sundsvalls främsta uppdrag är att samordna kommunens service enligt principen en väg in genom att ge medborgare och företagare vägledning, information och kvalificerad service via telefon och mejl. Digitalisering är en del av den utvecklingen såväl som effektivare ärendeprocesser och tillsammans förbättrar och förenklar vi för de vi är till för.

Arbetet med att möjliggöra och förbereda kontaktcenter har pågått under en tid och grunden är lagd för kontaktcenters implementering i organisationen. Vi tar nu ytterligare ett steg inför implementeringen och söker en sektionschef som kan ta en aktiv roll i detta. Då tjänsten som sektionschef är ny kommer du få stor påverkan på hur uppdraget utformas.

Publiceringsdatum
2024-04-05

Arbetsuppgifter
Kontaktcenter kommer vara förvaltningarnas och kommunala bolagens förlängda arm och det blir därför avgörande att du verkar för att bygga förtroende för kontaktcenters verksamhet i organisationen. Utvecklings- och förändringsarbete har stor betydelse och du arbetar nära chef för Kontaktcenter och verksamhetsutvecklaren i syfte att utveckla arbetssätt, kvalitet och processer för att nyttja våra resurser på bästa sätt.

Som sektionschef arbetar du operativt och genom ett nära coachande ledarskap främjar du engagemang och delaktighet. Du planerar och ger stöd till medarbetarna samt mäter och följer upp din verksamhet i bemötande och service, Vidare utvecklar du befintliga och nya tjänster inom sektionen. Till din hjälp har du ditt team bestående av 15 kommunvägledare som liksom du har ett stort engagemang och driv för att ge excellent service via telefon och andra kanaler, som exempelvis chatt och e-post, med målet att lösa ärendet vid första kontakt. Du har budget- och personalansvar för sektionen.

Du är direkt underställd avdelningschef och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du förväntas medverka aktivt och bidra till avdelningens utveckling.

På sikt kommer Kontaktcenter att bestå av fyra sektioner som leds av sektionschefer. Det kan komma att innebära viss skiftgång.

Kvalifikationer
Som sektionschef krävs det främst mycket goda ledaregenskaper. Du är en självständig och erfaren ledare som trivs med att leda i förändring och med vårt uppdrag i fokus leder du med en stor portion glädje, energi och tydlighet. Du är lyhörd samtidigt som du vågar utmana och ifrågasätta för att driva verksamheten framåt. Du är en kommunikativ ledare som med god samarbetsförmåga kan skapa engagemang och delaktighet. Då interna och externa kontakter är en stor del av tjänsten behöver du vara utåtriktad och socialt aktiv samt tycka om att underhålla relationer, gamla som nya.

Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning eller annan utbildning i kombination med yrkeserfarenhet inom tjänstens beskrivna områden som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du genomfört en ledarskapsutbildning ser vi det som meriterande.
Du har aktuell chefserfarenhet som inneburit personalansvar inom ett serviceyrke i en verksamhet med hög komplexitet. Vidare är du kunnig inom arbetsrättsliga lagar/områden.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• arbete inom ett Kontaktcenter
• politiskt styrd organisation
• budgetarbete
• att använda statistik för uppföljning och analys i syfte att effektivisera och driva förändrings- och utvecklingsarbete
• att driva förändring och utveckling med hjälp av digitalisering
• AI och automation

Du kan utrycka dig väl i tal och skrift i svenska och engelska språket och vi förutsätter att du har god datavana samt att du har ett intresse av ny teknik inom exempelvis AI i syfte att effektivisera och utveckla verksamhet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C186201".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sundsvalls kommun (org.nr 212000-2411)

Arbetsplats
Servicecenter

Kontakt
Verksamhetschef Servicenter
Maria Cederberg
073-021 46 39

Jobbnummer
8590095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundsvalls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundsvalls kommun: