Sektionschef till hjälpmedelskonsulenter

Landstinget Sörmland / Sjukvårdschefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Sörmland i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Flen, Katrineholm eller i hela Sverige

Hjälpmedelscentralen i Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Vill du jobba med utveckling och få dina medarbetare att växa? Har du en positiv inställning och trivs att jobba tillsammans med andra? Då kanske det är dig vi söker! Vi erbjuder dig en trygg anställning med goda karriärmöjligheter och en positiv syn på kompetensutveckling.

Publiceringsdatum
2019-01-07

Om företaget
Hjälpmedelscentralen (HMC) är en länsövergripande verksamhet som erbjuder landstinget och länets kommuner en komplett hjälpmedelsservice för personer med olika former av funktionsnedsättningar. Hjälpmedelscentralen ingår i Landstinget Sörmlands division för Medicinsk Service med ca. 1 100 medarbetare. Hjälpmedelscentralen, drivs i samverkan mellan Landstinget Sörmland och länets kommuner och är intäktsfinansierad, har sin huvudsakliga verksamhet i Eskilstuna med filialer i Katrineholm och Nyköping. Vi är organiserade i fyra sektioner (administration, hjälpmedelsteknik, logistik och hjälpmedelskonsulenter) och har runt 80 medarbetare med stort engagemang för vårt uppdrag att tillhandahålla en effektiv och lättillgänglig hjälpmedelsförsörjning av bästa kvalitet till länets invånare. Våra hjälpmedelskonsulenter med profession; arbetsterapeut, fysioterapeut/sjukgymnast, sjuksköterska och logoped, är sakkunniga inom olika delar i hjälpmedelssortimentet. De arbetar konsultativt gentemot förskrivaren via rådgivning i hjälpmedelsfrågor samt vid utprovningar och anpassning av hjälpmedel. Konsulenterna ansvarar även för information och utbildning till förskrivare och nätverk samt medverkar vid upphandlingar.

Arbetsuppgifter
Arbetsgruppen du ansvarar för består av 17 hjälpmedelskonsulenter med placering på HMC i Eskilstuna och hjälpmedelsfilialerna i Nyköping och Katrineholm. Utöver personalansvar har du även ekonomi- och arbetsmiljöansvar och fungerar som medicinsk rådgivare till verksamhetschefen. En viktig del i arbetet är att skapa delaktighet och engagemang hos medarbetarna och tillsammans skapa goda förutsättningar för att fortsätta utveckla och effektivisera verksamheten. Utifrån det kommer du som sektionschef både leda och delta i olika verksamhets- och utvecklingsprojekt. Som sektionschef hos oss ingår du i Hjälpmedelscentralens ledningsgrupp och sekreterare i vår beredningsgrupp bestående av representanter från landstinget och kommun. Du arbetar dagtid vardagar och har även tillgång till en rad förmåner som anställd inom landstinget. Läs mer om förmånerna längre ned på sidan.

Din kompetens
Vi söker dig som har en examen och legitimation inom något vårdyrke, gärna fysioterapeut, arbetsterapeut, sjuksköterska eller liknande. Ett krav är också att du har ett par års erfarenhet av en ledande befattning, gärna som chef. Tidigare erfarenhet av förskrivning av hjälpmedel är meriterande. Eftersom vi använder IT-verktyg i det dagliga arbetet behöver du vara en van användare av Officepaketet. Då vi arbetar länsövergripande och resor mellan orterna förekommer krävs det att du har B-körkort.

Som person är du trygg och stabil i din ledarroll. Du har ett positivt synsätt och ett intresse och driv för utveckling, både för verksamheten och för din egen del i ledarrollen. Arbetet innebär en hel del samarbeten och därför ser vi att du som söker är en person som trivs med att knyta nya kontakter och att samverka med andra. Ditt arbetssätt präglas av medarbetarengagemang, lyhördhet och tillit till dina medarbetare. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper

Anställningsform och sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Information om tjänsten lämnas av
Verksamhetschef Peter Svedin, 070-594 29 06, peter.svedin@dll.se
Facklig information Marit Näsholm, 073-867 15 78, marit.nasholm@dll.se
Övriga fackliga företrädare söks via växeln, 0155-24 50 00.

Kom och jobba hos oss på hjäpmedelscentralen!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2019-01-09.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner
http://www.landstingetsormland.se/extra-ingang/Jobba-hos-oss/Jobba-hos-oss/Vara-formaner/

Följ oss gärna på
https://www.facebook.com/lstsormlandJobbahososs


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, 100%, Tillträde enligt överenskommelse -

Ersättning
Fast lön. Kollektivavtal finns.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-09
Ange följande referens när du ansöker: RLSV-18-107
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Landstinget Sörmland

Adress
Landstinget Sörmland
Repslagaregatan 19
61188 Nyköping

Kontorsadress
Repslagaregatan 19

Jobbnummer
4539345

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Sörmland

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Sörmland: