Sektionschef, Solna

Skatteverket / Ekonomichefsjobb / Solna
2015-11-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sektionschef, Solna" (publicerad 2018-04-11) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef innebär att du leder en grupp på ca 20 medarbetare. Vi arbetar teambaserat, vilket betyder att alla bidrar i de olika arbetsuppgifterna så att vi lever upp till leveranskraven varje dag. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser så du bör därför trivas bra med att arbeta nära verksamheten och dina medarbetare. I arbetet som sektionschef ingår personal-, resultat-, budget- och verksamhetsansvar, och du ingår i enhetens ledningsgrupp. Arbetet som sektionschef kräver stor självständighet.

Medarbetarna på din sektion har ett gemensamt uppdrag att ge internt stöd och service till Skatteverkets och Kronofogdens ca 13 000 användare. Användarnas behov är i fokus när vi löpande utvecklar och förändrar uppgifternas innehåll. Medarbetarna tar emot ärenden via telefon eller systemlösningar och har därigenom daglig kontakt med olika delar av verksamheten och gör det som krävs för att möta användarnas behov. Sektionen ansvarar också för vissa behörighetsfrågor för Kronofogden och för att uppgifter om anställda registreras korrekt i personaldatabasen. 

Ditt nya jobb innebär även att du

• ansvarar för personal och arbetsmiljöarbetet
• ansvarar för att enheten når uppsatta mål
• deltar i och driver Skatteverkets långsiktiga förändringsarbete
• arbetar för ett starkt förtroende för myndigheten och ett gott anseende för oss som samverkanspartner och arbetsgivare
• ansvarar för att enheten har den kompetens som verksamheten och utvecklingen kräver.

Placeringsort för tjänsten är Solna.

Vi erbjuder dig ett arbete

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en akademisk utbildning om minst 120p/180hp inom ett för tjänsten relevant område eller flerårig erfarenhet av ledarskap från de senaste fem åren
• har relevant erfarenhet av ledarskap från de senaste fem åren
• har arbetat coachande för ett utvecklat medarbetarskap
• har förmågan att med egna initiativ och åtgärder arbeta för ökad mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.

Det är meriterande om du har aktuell ledarerfarenhet från en stor organisation. Det är även meriterande om du har aktuell erfarenhet av ledarskap där medarbetarna du lett/leder arbetar med stöd mot kunder; över telefon eller dator.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning kommer att göras enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tillsvidare men med ett tre-årigt förordnande. Vi kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-11-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Norén, enhetschef 010-572 35 65
Theresa James, HR-konsult 010-574 93 64
Eva Eriksson, facklig kontaktperson Saco 010-574 84 74
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Korta gatan 10
17194 Solna

Kontorsadress
Korta gatan 10

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2533492

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: