Sektionschef, Skattesektion 5, Helsingborg

Skatteverket / Administratörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Helsingborg, Ängelholm, Lund, Malmö, Halmstad eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef på skattesektion 5 innebär att du ansvarar för att sektionen uppnår uppsatta mål. Du har medarbetaransvar som innefattar att du för en aktiv dialog med varje medarbetare om planering och uppföljning av verksamheten samt om kompetensutveckling och lönesättning. Du ansvarar för att sektionen har den kompetens som verksamheten kräver och är tydlig i din roll som arbetsgivare. Du deltar i och driver Skatteverkets långsiktiga förändringsarbete samt företräder Skatteverket internt och externt. Som sektionschef har du också ett helhetsansvar för kontorets verksamhet tillsammans med övriga kontorsledningen.

Skattesektion 5 arbetar integrerat i flera riksplansinsatser samt med löpande ärendehantering där arbetet bland annat omfattar skrivbordskontroll, information, besök och revision. I din roll som sektionschef kommer du att ha det operativa ansvaret för verksamhet och medarbetare. Du ingår i ett team av fem sektionschefer på orten. Du ingår även i ledningsgruppen som tillsammans med kontorschefen består av elva personer då Helsingborgskontoret är ett samverkanskontor med Folkbokföringskontoret. Skattekontoret i Helsingborg har cirka 90 medarbetare. Skattesektion 5 består idag av 17 medarbetare.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om 120 p/180 hp inom ekonomi eller juridik alternativt flera års erfarenhet av kvalificerat arbete inom Skatteverket

• har förmåga att leda och fatta beslut

• är resultat- och målinriktad

• har förmåga att stödja och samverka

• har god kommunikationsförmåga

• är stabil och trygg

• är utvecklingsorienterad.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av ledarskap, samordning eller projektledning. Det är också meriterande om du har erfarenhet av kvalificerat arbete inom beskattningsverksamhet.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmågor.

Anställningen är tillsvidare, men förordnandet som chef är tidsbegränsat.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Publiceringsdatum
2014-08-20

Arbetstider och omfattning
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Renée Liljesson, Kontorschef 010-574 65 18
Maria Arveheim, facklig kontaktperson ST 010-574 91 74
Roger Castefelt, facklig kontaktperson Saco 010-573 77 10
Annika Dahl Bergh, HR-konsult 010-574 58 68

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Box 811, 251 08 HELSINGBORG
25108 .

Kontorsadress
Box 811, 251 08 HELSINGBORG

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
1969971

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: