Sektionschef servicekontorssektion Borås
Skatteverket / Administratörsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Borås,
Ulricehamn,
Alingsås,
Göteborg,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Till en av våra servicekontorssektioner söker vi nu sektionschef. Ditt nya jobb innebär att du har ansvar för ett antal mindre servicekontor i regionen. Sektionschefen är direkt underställd kontorschefen.
I rekryteringen till chefsbefattningar söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket goda kommunikativa färdigheter.
Vi söker ledare till en av regionens servicekontorssektioner
För att förenkla och effektivisera vår verksamhet och möta medborgare och företag utifrån deras behov och situation har vi inrättat servicekontor med samverkan mellan Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket . Kontoren ger service och information till allmänheten i frågor som ligger inom alla tre myndigheternas verksamhet. Chef och handläggare har sin anställning hos Skatteverket och arbetar på uppdrag av de samverkande myndigheterna. Som sektionschef har du det operativa ansvaret för servicekontoren i Borås, Alingsås, Ulricehamn och Kinna. Sammanlagt har du personalansvar för ca 14 medarbetare. Din placeringsort kommer att vara Borås. Antalet orter kan komma att förändras över tid. Du ingår i ett team av sektionschefer som tillsammans med kontorschefen bildar en ledningsgrupp. Det innebär att du även tar ansvar för helheten.
Uppdraget innebär att du
• ansvarar för att produktionen vid sektionen når uppsatta mål
• har det direkta personalansvaret och är tydlig i din roll som arbetsgivare
• för en aktiv dialog med varje medarbetare om planering och uppföljning av verksamheten samt om kompetensutveckling och lönesättning
• deltar i och leder ett långsiktigt arbete av ständiga förbättringar
• har fokus på ett förebyggande arbete
• företräder Skatteverket , Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan internt och externt samt arbetar för ett starkt förtroende för myndigheterna och deras anseende som samverkanspartners och arbetsgivare
• ansvarar för att sektionen har den kompetens som verksamheten och utvecklingen kräver
Tjänsten innebär en hel del resor.
Rätt person motsvarar högt ställda krav enligt vår ledarprofil vilket innebär att du
• är utvecklingsorienterad
• har förmåga att leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• har förmåga att stödja och samverka
• har god kommunikativ förmåga
• är trygg som person.
Rätt person för jobbet har dessutom
• högskoleutbildning om 120 poäng eller 180 högskolepoäng (enligt Bolognamodellen) eller flera års kvalificerad erfarenhet av arbete på t.ex en myndighet, en bank eller ett försäkringsbolag
• minst 1 års erfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag
• hög servicekänsla och förståelse för medborgarnas behov
• förmåga att med egna initiativ och åtgärder arbeta för ökad mångfald och jämställdhet på arbetsplatsen
• B-körkort.
Det är meriterande om du har erfarenhet av att leda medarbetare som är placerade på olika orter.
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Anställning
Anställningen är tills vidare, men uppdraget som sektionschef är tidsbegränsat.
Publiceringsdatum2012-04-13Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktViktoria Barisa, Kontorschef, 010-5735380
Åsa Winninge, Facklig representant ST, 010-5786874
Maria Kvicklund, Facklig representant SACO, 010-5736615
Jesper Österberg, HR-konsult, 010-5750245
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Personalenheten
17194 Solna
Jobbnummer 1213957
Observera att sista ansökningsdag har passerat.