Sektionschef, Närservice Västerås/Eskilstuna

Skatteverket / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Västerås, Hallstahammar, Surahammar, Eskilstuna, Enköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Västerås, Eskilstuna, Enköping, Strängnäs, Avesta eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Publiceringsdatum
2013-10-30

Arbetsuppgifter
innebär att du är chef för en sektion med cirka 16 medarbetare placerade på två orter. Vi arbetar teambaserat, vilket betyder att alla bidrar i de olika arbetsuppgifterna så att vi lever upp till leveranskraven varje dag. Du bidrar aktivt till hög kvalitet och service i våra leveranser, vilket innebär att du ibland behöver rycka in i det operativa arbetet. Du bör därför trivas bra med att arbeta nära verksamheten och dina medarbetare. I arbetet som sektionschef ingår personal-, resultat- och verksamhetsansvar, och du ingår i distriktets ledningsgrupp. Arbetet som sektionschef kräver stor självständighet.

Medarbetarna på din sektion ansvarar för arbetsplatsservice, post, diarium och arkiv med tillhörande administration. I deras arbetsuppgifter ingår utskriftshantering, tillsyn av lokaler och bilar, kontakter med leverantörer, praktiska göromål samt godshantering med en del tunga lyft. Enklare säkerhetsarbete kan också förekomma. Som sektionschef har du ansvar för två hus i Västerås och Eskilstuna samt tillhörande servicekontor, där Skatteverkets verksamhet bedrivs. Du har också verksamhetsansvar för internservice och dokumenthantering hos Kronofogden på orten.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• som arbetar för öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har gymnasieutbildning

• har minst två års ledarerfarenhet från relevanta områden, t.ex. dokument- eller serviceområdet, inklusive personal- och resultatansvar under de senaste fem åren

• har arbetat med dokumentering och diarieföring eller arkivering

• har B-körkort och körvana

• är lösningsorienterad

• är utvecklingsorienterad

• har förmåga att stödja och samverka

• har god kommunikationsförmåga

• har god förmåga att strukturera, prioritera och följa upp verksamheten

• är resultat- och målinriktad

• har god datorvana

• är stabil och trygg i dig själv och din yrkesroll.

Det är meriterande
om du har ledarerfarenhet från Skatteverket, Kronofogden eller någon annan myndighet.

I rekryteringen till chefsbefattningar inom Skatteverket söker vi personer som resultat- och målinriktat kan leda och fatta beslut och som är stabila och trygga i sin roll som ledare och arbetsgivare. Att vara utvecklingsorienterad är viktigt, liksom att ha god förmåga att stödja och samverka. Våra chefer behöver ha mycket god kommunikativ förmåga.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare, men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Arbetstider och omfattning
Ej specificerat , Ej specificerat , Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Larssamils, distriktschef 010-576 72 39
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson SACO 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, facklig kontaktperson ST 010-574 89 75
Johan Rajer, HR-konsult 010-572 97 67

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Personalenheten
17194 Solna

Jobbnummer
1689594

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: