Sektionschef Kundcenter, Gävle
Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet i Gävle,
Stockholm,
Kiruna eller i
hela Sverige Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som vill få en stor betydelse för samhällsutvecklingen.
På huvudkontoret i Gävle finns våra myndighetsgemensamma enheter som levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
Kommunikationsenheten ansvarar för Lantmäteriets övergripande externa och interna kommunikation och utveckling av Lantmäteriets kanaler för att kommunicera med våra kunder. Kundcenter är en stor del av kommunikationsenheten. Som en av sektionscheferna i Kundcenter blir du en viktig del i vårt arbete med att göra Lantmäteriet tydligt och bidra till myndighetens goda anseende.
Kundcenters huvudsakliga uppdrag är att ta emot och besvara allmänhetens frågor och lämna ut uppgifter ur fastighetsregistret enligt offentlighetsprincipen och myndighetens serviceskyldighet. I funktionen finns flera grupper, däribland arkivservice och fastighetsbildningsfrågor som innebär en avlastning för kärnverksamheten och ta emot allmänhetens frågor i första linjen. Vi hjälper även kunder i e-tjänster på
www.lantmateriet.se och besvarar övergripande frågor om Lantmäteriets verksamhet, organisation och produkter via telefon, e-post och chatt. Vi ansvarar också för växel och receptionen vid huvudkontoret i Gävle.
Lantmäteriets Kundcenter strävar efter att överträffa förväntningarna på gott bemötande, god service och tillgänglighet trots ett högt tryck på våra tjänster.
Publiceringsdatum2018-12-11ArbetsuppgifterI kundcenter arbetar ett sextiotal medarbetare. I ditt dagliga arbete leder och koordinerar du verksamheten tillsammans med dina två sektionschefskollegor och har kontakt med externa kunder och interna nyckelpersoner. Med kunskaper om Lantmäteriets verksamhet och aktuella frågor ligger du steget före i hur Lantmäteriets verksamhet ska exponeras på ett intresseväckande, enhetligt och kundanpassat sätt.
Du har ett nära ledarskap för ca 20 medarbetare. En förutsättning är att du väl insatt i det operativa arbetet och har god insikt och förståelse för den dagliga verksamheten och det kundnära ledarskapet t. ex. genom coachning vid medlyssning. Genom dialog skapar du förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sin dagliga verksamhet och bidra till att förbättra och utveckla verksamheten. Att jobba med mål och kompetensutveckling är naturligt för dig både för medarbetare i ditt ledarskap men även för dina egna prestationer.
Vi är i ett utvecklingsskede som innefattar nya gränssnitt mot allmänheten, så intresse för ny teknik och digitala kontaktvägar är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Att vara sektionschef innebär även delat personal- och budgetansvar för funktionen samt ansvar för arbetsmiljöfrågor, rekrytering, avveckling, kompetensutveckling m.m. Du deltar i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till Kommunikationschefen.
För att kunna leva upp till de förväntningarna som ställs på dig får du som chef på Lantmäteriet ett tydligt uppdrag med befogenheter och delegerat ansvar. Utöver det erbjuder vi dig det stöd du behöver inom områden som till exempel ekonomi, HR och kommunikation.
KvalifikationerSom chef har du verksamhetsansvar och leder utveckling av verksamheten genom att leda andra. Det kräver lyhördhet men också initiativförmåga och drivkraft. Vi söker en prestigelös och flexibel person med självinsikt och en god förståelse för andra samt förmåga att anpassa ledarskapet till den rådande situationen.
För arbetet behövs:
• Flera års erfarenhet av kundcenterverksamhet och växellösningar
• Förmåga att se hur nya tekniska lösningar kan utveckla kundservicen
• God erfarenhet av ledarskap och särskilt att leda i förändring
• Erfarenhet av verksamhet med nära kundrelationer
• God kommunikativ förmåga samt förmåga att skapa och upprätthålla relationer
• Gott omdöme, personlig mognad och ett coachande förhållningssätt
Det är meriterande med erfarenhet av arbete i offentlig sektor. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi söker dig som:
• är trygg i att leda andra, motivera och förse medarbetare med de befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål
• ser nya angreppssätt och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter
• är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang och har förmåga att skapa och bevara goda relationer såväl internt och externt
• i ditt bemötande är lugn, uppmärksam och tillmötesgående
• har mycket god samarbetsförmåga samt vilja och förmåga att söka lösningar tillsammans med dina kollegor, vilket är en förutsättning vid arbete i delat ledarskap.
Du förväntas på ett proaktivt sätt driva verksamheten framåt tillsammans med dina chefskollegor och medarbetare i enlighet med de krav och förväntningar som ställs på Lantmäteriet.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet förväntar vi oss att alla våra medarbetare agerar på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Det är en självklarhet för oss att arbeta aktivt för jämställdhet och mångfald och vi tar för givet att du delar vår uppfattning.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av kontaktperson som anges i annonsen.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-21
Ange följande referens när du ansöker: C23733-2018-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSenad Buro 026 - 63 39 20
FöretagLantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet
AdressLantmäteriet, Myndighetsgemensam verksamhet
Lantmäteriet
80182 Gävle
KontorsadressLantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
Jobbnummer 4503515
Observera att sista ansökningsdag har passerat.