Sektionschef inom kundserviceområdet
Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin i Göteborg,
Karlstad,
Linköping,
Örebro,
Karlskrona eller i
hela Sverige Hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap för att skapa värde för våra kunder.
Du har en avgörande roll i vår förändringsresa. Var med och gör samhället möjligt.
Om jobbet
Som chef och ledare på Skatteverket ser du till helheten, skapar förutsättningar och agerar medvetet i vardagen. Tillsammans med andra arbetar du för att skapa värde med fokus på kunden, med grund i vårt samhällsbärande uppdrag. I ditt ledarskap möjliggör du utveckling och lärande genom att ge mandat och skapa stort handlingsutrymme; du förstärker och följer upp de beteenden och den kultur som behövs för att vi tillsammans ska kunna genomföra vårt uppdrag. Du förväntas agera och leda även om svaren inte är givna, vägvalen inte tydliga och arbetssätten inte självklara. Med mod och insikt utmanar du våra invanda tankesätt och arbetssätt och är själv öppen för att låta dig utmanas.
Du är chef för en upplysningssektion inom upplysningsenhet västra på Kundmötesavdelningen. Du har personalansvar för cirka 20 medarbetare, ingår i enhetens ledningsgrupp och rapporterar till
enhetschefen. På sektionen arbetar vi med Skatteverkets telefonservice för allmänna frågor inom
beskattning, i huvudsak inom områdena företag och moms. Din placeringsort är Göteborg.
Vår verksamhet är i ständig utveckling och förändring. Vi har en gemensam syn på hur ledarskapet
bidrar till det, hur vi når resultat och främjar en förändringskultur. Som chef och ledare hos oss är du med och driver utveckling av både verksamhet och ledarskap.
Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår
https://skatteverket.se/medarbetarpolicy.I det här jobbet ska du:
- ha förmåga att se helheten med fokus på kundvärde
- ha förmåga att skapa rätt förutsättningar utifrån din förståelse för verksamhet och uppdrag
- ha förmåga att agera medvetet i vardagen utifrån en god självinsikt
- kunna hantera och analysera stora informationsflöden, se samband och mönster, avgränsa och förmedla information vidare
- ha förmåga att kommunicera tydligt och skapa ett klimat där vi lyssnar på varandra.
Du ska även ha:
- högskoleutbildning om 180 högskolepoäng (120 poäng) inom ekonomi, juridik eller annan
samhällsvetenskaplig inriktning alternativt ha flera års aktuell arbetslivserfarenhet från Skatteverket
- aktuell erfarenhet av ledarskap, samordning eller projektledning.
Det är önskvärt att du har aktuell och relevant arbetslivserfarenhet från en myndighet, offentlig sektor och/eller kundserviceområdet.
Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader. Förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat i tre år, med möjlighet till förlängning.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
På
https://skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vår samhällsbärande roll, vår syn på ledarskap och hur det går till när du söker våra jobb.
När du ansöker bifogar du ditt cv. Vi använder inte personligt brev i våra rekryteringar och du ska därför inte bifoga det i din ansökan.
Med anledning av covid-19 genomför vi tills vidare våra intervjuer via videolänk. Det är viktigt att vi tillsammans minskar risken för smittspridning.
Välkommen med din ansökan!
Skatteverket har en samhällsbärande roll. Vårt arbete berör alla privatpersoner och företag och genom vårt uppdrag bidrar vi till ett väl fungerande samhälle. Vår utveckling är kunddriven och vi samverkar med andra för att skapa effektiva lösningar. Tillsammans gör vi samhället möjligt.
Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: 2021-09-01, eller enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2021-06-03ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysnin
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2021/774".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skatteverket (org.nr 202100-5448)
Arbetsplats Skatteverket, SKA 1-3/KMA, Kundmötesavdelningen, Skatteupplysningen
Jobbnummer 5786257
Observera att sista ansökningsdag har passerat.