Sektionschef folkbokföringssektionen, Falun

Skatteverket / Administratörsjobb / Falun
2016-04-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sektionschef folkbokföringssektionen, Falun" (publicerad 2016-09-06) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Falun, Borlänge, Ludvika, Avesta, Mora eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som sektionschef vid folkbokföringssektionen innebär att du utifrån en tydlig arbetsgivarroll leder, planerar och följer upp sektionens arbete så att det bedrivs effektivt och kvalitetssäkert mot verksamhetsmålen. Du bidrar till att skapa en positiv arbetsmiljö som uppmuntrar till samarbete och kreativitet samt inger förtroende.

Som sektionschef kommer du att ingå i ledningsgruppen för det nybildade service- och folkbokföringskontoret i mittregionen och har tillsammans med övriga chefer ett helhetsansvar för verksamheten. Kontoret har verksamhet på fem orter i regionen och du kommer att vara stationerad i Falun. På sektionen har du ca 20 medarbetare.

Inom folkbokföringsområdet ansvarar sektionen för handläggning och utredning av flyttanmälningar och utvandringar samt service.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har högskoleutbildning om minst 120p/180hp inom ekonomi, juridik, samhällsvetenskap eller beteendevetenskap
• är utvecklingsorienterad och nytänkande
• stödjer och samverkar
• har en god kommunikationsförmåga
• kan leda och fatta beslut
• är resultat- och målinriktad
• är stabil som person.

Det är meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet eller är förprövad inom Skatteverket och rekommenderad för ledarskap.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och ledarskapsförmåga. Du ska uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

Anställningen är tills vidare men uppdraget och förordnandet som sektionschef är tidsbegränsat. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Skatteverket använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2016-04-14

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Cristin Blank, Sektionschef 010-574 74 65
Maria Lönegård, HR-konsult 010-574 58 89
Carina  Vilhelmsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 24 31
Linda Englund, facklig kontaktperson ST 010-576 24 39

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Hantverkaregatan 6
79186 Falun

Kontorsadress
Hantverkaregatan 6

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2782644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: